روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

یکی از مهم ترین دغدغه ها و سوالاتی که عموما ذهن زوج های جوان را بعد از انجام جراحی بینی به خود مشغول می کند شرایط برقراری رابطه زناشویی و خطرات احتمالی که ممکن است برای فرد به وجود آید است. این نوع پرسش ها معمولا در میان متقاضیان عمل رینوپلاسی رایج بوده اما به دلیل خجالت و ترس ممکن است از پزشک مربوطه پرسیده نشود و مشکلات متعددی را برای زیباجو به وجود آورد. از همین رو کنار گذاشتن خجالت و همچنین دانستن مطالب مربوطه می تواند کمک بزرگی به مراقبت و حفظ سلامتی افراد بعد از جراحی زیبایی کند. در خصوص مناسب ترین زمان برای برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی نیز توصیه می کنیم ادامه این مقاله از سایت دکتر ابراهیم رزم پا بهترین و متبحر ترین جراح زیبایی بینی در تهران را مطالعه فرمایید چرا که قرار است نکات مهمی را در این زمینه مطرح کنیم .

 

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

 

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

عمل رینوپلاستی نیز همانند سایر اعمال زیبایی و درمانی از نظر فیزیکی و روانشناختی یک پروسه ظریف و حساس است چرا که تنها شامل رفتن به مرکز درمانی و دراز کشیدن بر روی تخت و منتظر ماندن برای اعمال اصلاحات نمی باشد. پس از اتمام آن شما شخصا مسئولیت های متعدد و بزرگی را بر عهده خواهید داشت و باید در دوره ریکاوری بعد از جراحی در قالب مراقبت های بعد از جراحی بینی ، کار ها با دقت و حساسیت بسیار زیادی انجام دهید تا هم نتیجه عمل به خطر نیافتد و هم این که بهترین و مطلوب ترین نتایج را به دست آورید. یکی از مواردی که باید در این زمینه مراقبت باشید رابطه جنسی بعد از عمل بینی می باشد. شاید تصور کنید رابطه زناشویی به صورت و بینی که به تازگی عمل شده است هیچ ارتباطی ندارد ، اما باید بدانید که بنا به دلایلی که در ادامه این مطلب خواهیم پرداخت تا مدت زمان کوتاهی لازم است از اقداماتی که در حالت عادی ، نرمال و طبیعی می باشد و هیچ مشکلی برای افراد به وجود نمی آورد اما در شرایط خاصی همانند عمل رینوپلاستی فشار فیزیکی به بدن وارد می کند و نقش قابل ملاحظه و مهمی در بالا بردن ضربان قلب و در نتیجه فشار خون دارد ، اجتناب نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی می تواند مشکل جدی را برای شما به وجود آورد.

زمان مناسب برای برقراری روابط زناشویی

بهترین جراح بینی تهران در اغلب موارد به بیماران خود توصیه می کند تا مدت 10 روز برای انجام این فرایند صبر کنند ، پس از گذشت این مدت زمان می توانند نزدیکی با همسر خود را از سر گیرند. اما حتی پس از گذشت این بازه زمانی نیز باید مراقب باشند تا به بدن خود فشار بسیار زیادی وارد نکنند. بهتر است در زمان برقراری رابطه از قرار گرفتن در موقعیتی که باعث وارد شدن ضربه اتفاقی به بینی شما می شود خودداری کنید. حتی در زمان برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی تحت صلاحدید و صدور اجازه پزشک ، بهتر است بدن خود را در موقعیتی قرار دهید که صورت شما رو به روی شریک جنسیتان قرار گیرد تا وی به طور تصادفی نیز باعث وارد شدن ضربه به بینی شما نشود. پس از آن می توانید رابطه جنسی خود را از سر بگیرید و در صورتی که احساس کردید این رابطه باعث افزایش تورم بینی شما شده است ، باید آن را متوقف کنید یا از شدت آن بکاهید.

در افرادی که دارای بینی گوشتی و غضروفی هستند بهتر است تا 20 روز بعد از جراحی صبر کنند. به این  دلیل که بافت بینی های گوشتی بعد از عمل بیشتر متورم شده و در برابر فشار ها و التهابات مختلف حساس تر می باشد. اما لازم به ذکر است که این موضوع به این معنی نیست که فرد باید به طور دائم استراحت مطلق داشته باشد. به طور معمول افراد باید بعد از 3 روز پیاده روی آهسته خود را شروع کنند تا با انجام این کار باعث بهبود جریان خون در بدن و افزایش سرعت روند بهبودی شوند. عموما بعد از گذشت 20 روز جریان خون به حالت عادی باز میگردد و تورم پوست تا حد بسیار زیادی برطرف می شود. از همین رو بهتر است افرادی که دارای بینی گوشتی هستند برای از سر گرفتن رابطه زناشویی خود به مدت 20 روز الی 1 ماه صبر کنند. با وارد شدن فشار بیش از حد به بینی احتمال ایجاد تورم و خونریزی به دلیل پارگی عروق ریز مخاط در حال ترمیم افزایش پیدا می کند.

تاثیر نوع بینی در برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

همانطور که اشاره شد بسته به نوع بینی شرایط بهبودی افراد بعد از رینوپلاستی نیز متفاوت می باشد. بهبودی بینی بعد از انجام عمل دماغ به فاکتور های همچون نوع بینی (گوشتی یا استخوانی بودن آن ) میزان دستکاری جراح و تغییرات اعمال شده بر روی بینی بستگی دارد. بینی های استخوانی دارای پوست نازک و بافت غضروفی بسیار قوی است در حالی که بینی های گوشتی ضخیم بوده و بافت پوست آن عموما ناشی از ازدیاد بافت چربی می باشد. ضعیف بودن این نوع بینی ها باعث می شود که غضروف های که در قسمت نوک بینی هستند تحمل وزن بینی را نداشته باشند و گاها دچار افتادگی شوند. لذا در بینی های استخوانی مشکل بینی بیشتر در قسمت بالایی آن است و در دماغ های گوشتی در پایین و نوک بینی می باشد. بعد از انجام عمل جراحی با توجه به این که پوست دماغ های گوشتی ضخیم تر است این نوع دماغ تورم بیشتری را تجربه می کند از همین رو توصیه می شود فرد رابطه جنسی بعد از جراحی بینی را برای مدت زمان طولانی به تعویق بی اندازد. چرا که ممکن است بر اثر فعالیت های ناصحیح و برخی از تحرکات التهابات پوستی شدید تر شوند.

درد راهنمایی در زمان برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

حتی در صورتی که آمادگی شما برای شروع رابطه زناشویی از سمت پزشک معالجتان تایید شده باشد ، حتما بروز احساس درد را به عنوان یک راهنما ، علامت هشدار دهنده و خطر مورد استفاده قرار دهید. منظور از این سخن این است که زمانی که شما در برقراری رابطه زناشویی احساس درد کردید ، بدنتان به شما هشدار می دهد که اکنون آمادگی ادامه رابطه را ندارد و به زمان بیشتری برای بهبود یافتن و رسیدن به سطح آمادگی کامل و ورود به رابطه جنسی نیاز دارد.

طبق گفته های بهترین جراح بینی تهران زمانی که فشار خون افزایش پیدا می کند ، تجربه کردن درد در دماغی که به تازگی عمل شده است کاملا طبیعی می باشد و در بخش نرمال عوارض بعد از جراحی بینی قرار می گیرد. با وجود این که تجربه احساس درد شدید بعد از انجام عمل جراحی چندان شایع نیست اما تجربه کردن فشار خون بالا در هنگام رسیدن به آستانه درد در سطح ملایم تا شدید در برابر شرایط بدون درد ، امری نرمال و عادی تلقی می گردد. این خصوصیت در افراد مختلف متفاوت می باشد و گاهی برخی از افراد با تجربه کردن درد بسیار کمی نیز دچار افزایش فشار خون می شوند. به همین خاطر است که جراحان بینی به صورت مکرر توصیه می کنند از انجام فعالیت های شدید و سنگین خودداری کنید چرا که انجام آن ها باعث بالا رفتن فشار خون و درد می شود. بهتر است بدانید که بالا رفتن فشار خون رابطه مستقیمی با افزایش احتمال خونریزی ، درد ، تورم و کبودی دارد.

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی نیز جزو فعالیت های شدید و سنگین که موجب بالا رفتن فشار خون فرد می شود قرار دارد به همین علت بهتر است تا زمان بهبودی کامل از انجام آن اجتناب فرمایید.

توصیه های مهم در زمان برقراری رابطه زناشویی

  • بهتر است از قرار گرفتن در وضعیت دمر با پارتنر در زمان برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.
  • شرایط را به گونه ای تنظیم کنید که منجر به اعمال فشار و بالا رفتن فشار خون نشود.
  • از وارد شدن ضربه به غضروف بینی در زمان برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی خودداری کنید.
  • هر چه رابطه زناشویی و مقاربت شما با پارتنر تان طولانی تر باشد ، احتمال تشدید پیدا کردن عوارض احتمالی و همچنین افزایش ضربان قلب و فشار خون در فرد وجود دارد. از همین رو توصیه می شود طول رابطه جنسی خود را برای مدت زمان کوتاهی بعد از رینوپلاستی در زمان کوتاه تری انجام دهید.
  • برای تسریع روند بهبودی از مصرف داروهای مولتی ویتامین ها ، دارو های گیاهی و چای هایی که دارای مقادیر بسیار بالایی ویتامین E ، جنسینگ ، گینگو بلیبا و روغن ماهی می باشند ، اجتناب فرمایید.

سخن آخر 

شرایط انجام روابط زناشویی بعد از انجام رینوپلاستی یکی از دغدغه های بزرگ زوج های جوان در زمان مشاوره با متخصصان زیبایی بوده و عموما سوالات بسیار زیادی در این زمینه شنیده می شود. اغلب پزشکان توصیه می کنند برای برقرار رابطه جنسی افراد عجله نکنند چرا که این کار باعث افزایش تورم و فشار خون آن ها می شود و می تواند مشکلات متعددی را برای افراد به وجود آورد. از همین رو بهتر است به مدت 10 روز الی 1 ماه صبر کنند و در این رابطه از پزشک خود مشاوره دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *