روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

جراحی بینی و بارداری

حاملگی بعد از جراحی زیبایی بینی یکی از مهم ترین مسائلی است که می تواند برای خانم های متقاضی جراحی بینی به وجود آید و باعث ترس و نگرانی آن ها شود. در پاسخ به این سوال که چه مدت بعد از عمل رینوپلاستی می توان اقدام به بارداری کرد باید دقت داشته باشید زمانی جراحی بینی و بارداری با یکدیگر در تضاد نیستند که زمان میان آن ها مناسب باشد ، زمان مناسب به این معنی است که تورم بینی به طور کامل از بین رفته باشد و فرم نهایی بینی به طور کامل ثبات پیدا کرده باشد. چرا که این احتمال وجود دارد تا پس از انجام عمل زیبایی به منظور بهبود وضعیت نتایج نهایی ، عمل ترمیمی برای بالا بردن نوک بینی ، کوچک کردن آن ، رفع ایرادات باقی مانده در دماغ نیاز باشد. در صورتی که فرد باردار باشد امکان آسیب رسیدن به جنین بر اثر استفاده از دارو های بی حسی یا بیهوشی وجود دارد و این امر غیر ممکن خواهد بود. به طور حتما سوالات بسیار زیادی در این رابطه در ذهن دارید ، ما در ادامه به برخی از این سوالات اشاره خواهیم کرد ، اما اگر پاسخ شما در متن زیر نبود می توانید سوالات خود را در انتها از دکتر ابراهیم رزم پا بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تهران ، بپرسید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آن پاسخ داده شود.

 

جراحی بینی و بارداری

 

جراحی بینی و بارداری

در نظر داشته باشید که عمل های زیبایی و درمانی به خصوص جراحی بینی در زمان بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود ، چرا که برای انجام آن ها نیاز است تا شخص تحت بیهوشی کامل قرار گیرد و نیاز به مصرف دارو و قرص خاصی بعد از جراحی زیبایی بینی دارد که این موضوع می تواند بر روی جنین تاثیر بسیار بدی بگذارد. به همین دلیل پیش از انجام جراحی زیبایی بینی تست حاملگی از زنان متقاضی انجام می شود. در صورتی که نتایج این تست مثبت باشد و متقاضی باردار باشد ، اجازه انجام جراحی به او داده نمی شود و زمان این پروسه به بعد موکول می گردد.

تا چه مدت بعد از زایمان می توان رینوپلاستی را انجام داد؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای زنان به وجود آید این است که چه مدت بعد از زایمان می توانیم عمل زیبایی بینی را انجام دهیم؟ خانم های که به تازگی فرزند خود را به دنیا آورده اند و تصمیم به انجام عمل جراحی بینی و بارداری دارند در اکثر موارد این سوال را مطرح می کنند. دکتر رزم پا ، به خانم های جوانی که به تازگی حس شگفت انگیز مادر شدن را تجربه کرده اند ، توصیه می کنند ، از انجام عمل جراحی خودداری کنند و با استرس دوران بهبودی این حس زیبا و دلنشین را تحت تاثیر قرار ندهند. چرا که استرس ، ناراحتی و نگرانی از طریق شیر از مادر به کودک منتقل می شود. در دوران شیردهی نوزاد به مادر خود وابستگی شدیدی دارد و شیر مادر تامین کننده تغذیه او می باشد. از همین رو مواد و محصولاتی که مادر از آن در تغذیه خود استفاده می کند از طریق شیر وارد بدن نوزاد می گردد. بهتر است این را در نظر داشته باشید که لازم است بعد از انجام عمل جراحی بینی به منظور پیشگیری از ابتلا به عفونت ، کاهش درد و تورم تا مدت زمان کوتاهی دارو مصرف کنید که این نوع دارو ها بر روی نوزاد شما نیز تاثیر می گذارد. از همین رو توصیه می شود تا عمل بینی تا قبل از پایان یافتن دوران شیردهی انجام نشود. اما به طور کلی پس از انجام زایمان در صورتی که مادر از نظر روحی ، روانی و فیزیکی آمادگی لازم برای انجام رینوپلاستی را داشت می توان این پروسه را بدون نگرانی انجام داد.
با توجه به این که دوران شیردهی بسیار حساس است ، امکان آسیب رسیدن به کودک با مصرف دارو های تجویزی توسط بهترین جراح بینی تهران که برای مادر تجویز می کند وجود دارد. از طرفی نیز اثر مواد بی حسی و دارو های بیهوشی تا 12 ساعت بعد از درمان در شیر مادران باقی می ماند ، از همین رو توصیه می شود تا چندین روز پیش از جراحی زیبایی بینی ، مادر شیر خود را به اندازه کافی برای کودک ذخیره کند.

بهترین زمان برای باردار شدن بعد از عمل بینی

یکی از مهم ترین سوالات در رابطه با جراحی بینی و بارداری در رابطه با بهترین زمان برای حاملگی می باشد. در این رابطه باید بگویم که پس از انجام عمل جراحی ترمیم زخم ها ، رفع تور بینی ، باز یابی استحکام ساختار بینی دیگر هیچ جای نگرانی برای باردار شدن وجود ندارد. از همین رو بهترین و مناسب ترین زمان برای باردار شدن بعد از انجام عمل جراحی زمانی است که شما بهبودی کامل خود را به دست آورده اید که این مدت زمان در هر فردی متفاوت است اما به طور کل حدود 6 ماه تا 1 سال طول می کشد. در این میان رعایت دو نکته مهم و اساسی حائز اهمیت می باشد. یک مورد زمانی که وارد دوران بارداری شدید است که باید مصرف دارو های خاصی که برای تکمیل نتایج رینوپلاستی و تکمیل روند بهبودی استفاده می کنید را متوقف سازید. نکته بعدی نیز که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این است ک ورم بینی در حدی از بین رفته باشد که فرم نهایی مشخص شده باشد چرا که با شروع بارداری فرم اصلی از بین می رود و شما برای مدت 1 سال از دیدن فرم نهایی و مورد پسند خود دور خواهید ماند.

عوارض جراحی بینی و بارداری

پیش از هر چیزی توصیه می شود که خانم های که قصد دارند عمل زیبایی بینی در تهران را انجام دهند ، تا بعد از عمل رینوپلاستی بین حداقل 6 ماه تا 1 سال از باردار شدن اجتناب کنند. همانطور که می دانید یکی از بارز ترین عوارضی که بارداری برای خانم ها به دنبال دارد احتقان و گرفتگی بینی است. در صورتی که این عارضه به احتقان به وجود آمده بر اثر عمل دماغ اضافه شود ، باعث رخ داد مشکلات تنفسی در دوران حاملگی می شود و می تواند آن را تشدید کند. علاوه بر آن نیز تورم شدید صورت در دوران بارداری شایع بوده که می تواند مانع از مشاهده نتایج مطلوب پس از عمل بینی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *