روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

اقدامات قبل از جراحی بینی که باید بدانید!

قبل از انجام هر کاری نیاز است تا زمینه های برای انجام آن آماده شود. برای جراحی بینی نیز این موضوع صدق می کند و شما برای اینکه از نتایج مطلوب و ایده آلی برخودار شوید نیاز دارید تا بدن و ذهن خود را آماده انجام جراحی و اعمال تغییرات کنید تا بتوانید به بهترین و مناسب ترین نتایج دست پیدا کنید. این اقدامات و مراحل آماده سازی در زمینه جراحی زیبایی بینی تحت عنوان اقدامات قبل از جراحی بینی عنوان می شود که در این مقاله از سایت دکتر ابراهیم رزم پا بهترین جراح بینی تهران قصد داریم در رابطه با آن صحبت کنیم.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

انجام اقدامات قبل از جراحی بینی چه تاثیری بر روی روند درمان دارد؟ 

برخی از افراد بدون اینکه به تاثیرات رعایت توصیه های پزشک معالج چه در رابطه با اقدامات قبل از عمل بینی و چه مراقبت های بعد از آن توجه کنند اقدام به انجام عمل زیبایی دماغ می کنند و در آخر که به نتایج مطلوبی به دست نیاورند از دست پزشک شاکی هستند. در حالی که اگر از میزان اهمیت رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل باخبر بودند میتوانستند از بروز هرگونه مشکل و اختلال جلوگیری کنند. بهتر است بدانید که با رعایت توصیه های اقدامات قبل از جراحی بینی می توانید بدن خود را آماده پذیرش تغییرات کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید از به جا ماندن زخم و بخیه بر روی پوست خود جلوگیری کنید می توانید پیش از انجام عمل جراحی از کرم های ویتامین E یا رطوبت رسان ها استفاده کنید و مراقبت های پوست را انجام دهید. زمانی که شما برای انجام این پروسه تصمیم خود را می گیرید ، پزشک مورد نظر خود را برای انجام رینوپلاستی انتخاب می کنید و به اتاق عمل می روید باید بدن خود را هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر جسمی آماده پذیرش اتفاقات کنید. البته لازم به گفت است که تمامی موارد گفته شده تنها به اقدامات مراقبتی مرتبط به روح ، روان و جسمتان اشاره داشت در حالی که برخی از این نکات مربوط به محیط استراحت نیز می شود.

تعیین هدف در اقدامات قبل از جراحی بینی

اولین و مهم ترین اقدام برای انجام جراحی این است که هدف خود را از انجام این عمل جراحی مشخص کنید. مشخص نمایید که هدفتان از انجام عمل بینی درمان مشکلات مرتبط با عملکرد بینی است یا رفع عیوب ظاهر و افزایش زیبایی چهره می باشد. در صورتی که با وجود این که متقاضی عمل بینی هستید اما مشکلی از نظر عملکردی و زیبایی نداشته باشید نیاز است تا ابتدا به یک روانشناس مراجعه نمایید تا هدقف اصلی مشخص شود. چرا که برخی از افراد تنها به دلیل داشتن اختلال خود زشت پنداری دست به انجام همچین کاری می زنند ، این افراد پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی هیچ گاه از فرم بینی خود رضایت کامل نخواهند داشت و از همین رو اقدام به انجام عمل ترمیمی بینی می کنند. در کل باید هدف و انگیزه فرد از انجام عمل زیبایی بینی کاملا منطقی و معقولانه باشد تا بتواند نتایج قابل قبولی را از عمل زیبایی دماغ خود به دست آورد. این فرایند ممکن است با اهداف متفاوتی از قبیل ، درمان عارضه پولیپ بینی ، رفع قوز روی پل بینی ، اصلاح انحراف تیغه میانی بینی ، بزرگ کردن یا کوچک کردن پره های بینی ، رفع افتادگی آن ، بالا بردن نوک بینی و غیره انجام شود. نکته ای که در این میان باید به آن توجه داشت این است که اگر فرد تنها برای مقایسه بینی خود با شخیص دیگر دست به این کار بزند احتمال نداشتن رضایت پس از جراحی بینی بسیار زیاد می باشد.

انتخاب جراح زیبایی بینی مناسب

قدم بعدی در اقدامات قبل از جراحی بینی انتخاب یک جراح بینی مجرب ، متبحر و متخصص می باشد. افرادی که متقاضی انجام عمل رینوپلاستی هستند باید در این گام دقت کافی داشته باشند و پزشکی را برای انجام عمل بینی خود انتخاب کنند که در زمینه عمل دماغ از تجربه ، مهارت و تخصص بسیار بالایی برخودار باشد تا بتواند نتایج عالی و جذابی را برای فرد به ارمغان آورد. چنین شخصی به طور حتم دارای سوابق پزشکی بسیار زیادی است.

با توجه به پیشرفت علم و فناوری تقریبا تمامی پزشکان دارای وب سایت و صفحات مجازی در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام می باشند. بنابراین شما عزیزان می توانید برای مشاهده کردن نمونه کار های آن ها به این صفحات مراجعه نمایید و اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید. برای جستجو و انتخاب بهترین دکتر زیبایی بینی راه های متفاوتی وجود دارد که ما در مقاله جراح بینی ، تک تک آن ها را بیان کرده ایم. دکتر ابراهیم رزم پا یکی از بهترین و مجرب ترین جراحان بینی در تهران هستند که در حوزه عمل های زیبایی بینی تجربیات بسیار بالایی دارند و تا کنون عمل های زیبایی بسیار زیادی انجام داده اند.

درمان استرس مهم ترین نکته در اقدامات قبل از جراحی بینی

مسلما وجود کمی استرس پیش از هر نوع عمل جراحی در رابطه با روند عمل بینی ، نتایج بعد از آن و بیهوشی امری طبیعی می باشد. بسیاری از افراد هستند که از بیهوشی می ترسند و برخی از آن ها به دلیل داشتن اطلاعات نادرست که از دیگران دریافت کرده اند در این زمینه دچار استرس و نگرانی می شوند. اما لازم است بدانید که تجربه تمامی افراد از روند جراحی مختلف می باشد و این امکان وجود دارد که شما بهترین نتایج را پس از عمل به دست آورید. اگر شما یک جراح بینی خوب و مجرب برای عمل زیبایی بینی خود انتخاب کنید ، او با بیان توضیحات کامل در رابطه با عمل جراحی بینی قادر به از بین بردن استرس و ترس شما می باشد.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

عادت ماهانه قبل از جراحی بینی

یکی از متداول ترین سوالاتی که خانم های متقاضی جراحی زیبایی بینی در رابطه با اقدامات قبل از جراحی بینی می پرسند این است که در صورت پریود بودن در زمان عمل بینی چه باید کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم دوران قاعدگی با انجام عمل زیبایی دماغ هیچ تداخلی ایجاد نمی کند ، اما با توجه به اینکه در این دوران خلق و خوی اغلب بانوان کمی تغییر می کند و در برخی از افراد درد و خونریزی شدید وجود دارد ، توصیه می شود از آنجایی که عمل زیبایی بینی ضرورتی ندارد ، با پزشک خود مشورت کنید و تاریخ انجام آن را به گونه ای برنامه ریزی کنید که با دوران قاعدگی شما همزمان نشود.

سرماخوردگی

همانطور که می دانید زمانی که دچار سرماخوردگی می شوید ، راه تنفسی شما مسدود می شود ، ابریزش بینی دارید ، سرفه و عطسه می کنید. انجام عمل جراحی بینی در این زمان می تواند باعث بروز مشکلات متعددی شود و کمی برای شما خطرناک باشد. چرا که پس از انجام جراحی بینی شما نباید به هیچ وجه عطسه یا سرفه کنید. پس اگر پیش از انجام عمل جراحی بینی دچار سرماخوردگی شدید بهتر است عمل خود را تا زمان بهبودی کامل به تعویق بیاندازید.

چه دارو هایی نباید قبل از عمل بینی استفاده کرد؟

اگر متقاضی عمل زیبایی بینی هستید باید بدانید که یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدامات قبل از جراحی بینی این است که بدانید چه دارو هایی را می توانید پیش از جراحی زیبایی بینی خود استفاده کنید و چه دارو هایی را نمی توانید. دارو هایی که نباید پیش از عمل مصرف کنید خود به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از دارو های تجویزی توسط پزشک ، دارو های بدون تجویزی و دارو های گیاهی.

مصرف دارو های دیگر پزشکان برای شما تجویز نمونه اند و مصرف آن ها باعث رقیق شدن خون و بروز اختلال در انعقاد آن می شود مانند آسپرین و وارفارین باید به مدت 2 هفته پیش از عمل ترک شوند. چرا که مصرف این نوع دارو ها موجب افزایش ریسک خونریزی طی انجام عمل جراحی بینی یا بعد از آن می شود. از همین رو نیاز است طی جلسه مشاوره با پزشک خود در رابطه با سوابق پزشکی و دارو های مصرفی خود صحبت کنید. دارو های بدون نیاز به تجویز مانند دارو های مخصوص سرماخوردگی ، ویتامین E و غیره اند و هیچ نوع عارضه ای برای بدن ایجاد نمی کنند. اما می توانند تا چندین هفته بر روی بدن تاثیر داشته باشند و باعث بروز مشکل حین انجام جراحی بینی شود.

دارو های گیاهی که در اقدامات قبل از جراحی بینی عنوان می شوند نیز عبارت اند از روغن ماهی ، عصاره سیر ، سرخارگل ، زنجبیل و غیره . برخی از افراد بر این باور هستند که چون این دارو ها گیاهی هستند هیچ  گونه مشکلی برای بدن در حین عمل رینوپلاستی به وجود نمی آورند اما لازم است بدانید که این نوع دارو ها با وجود این که در روز های عادی برای شما مشکلی ایجاد نمی کنند ، می توانند طی عمل زیبایی بینی مشکلات جدی و جبران ناپذیری را برایتان به وجود آورد.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

مصرف قرص آهن قبل از عمل بینی

پس از خواندن مطالب فوق ممکن است این سوال برای شما نیز به وجود آید که آیا می توان از قرص آهن پیش از عمل بینی استفاده کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که مصرف قرص آهن تنها برای رفع کم خونی و تامین آهن مورد نیاز بدن می باشد و هیچ مشکلی را برای فرد در زمان انجام پروسه جراحی بینی و بعد از ان به وجود نخواهد آورد. از همین رو افراد می توانند از هر زمانی که بخواهند شروع به مصرف قرص آهن کنند. به طور کل باید بگویم شما قادر به مصرف هر نوع داروی که در این دسته ها قرار نمی گیرند هستید ، اما برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با جراح بینی منتخب خود مشورت نمایید چرا که تنها پزشک شما است که از وضعیت جسمانی شما باخبر است.

ازمایشات قبل از عمل بینی

بعد از بررسی تمامی اقدامات قبل از جراحی بینی که در مقال گفته شد ،  حال نوبت آن رسیده که وضعیت جسمانی خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و آماده انجام جراحی زیبایی بینی شوید. دکتر بینی برای کسب آگاهی از وضعیت سلامتی زیباجو آزمایشاتی را تجویز می کند که حتما باید پیش از جراحی به پزشک تحویل دهید. این آزمایشات شامل کنترل مشکلات انعقادی خون ، تست قند خون ، تست ایدز و HCV می شود. همچنین آزمایش بارداری برای خانم ها تجویز می شود. چرا که در صورت بارداری این امکان وجود دارد تا در زمان جراحی بینی بر اثر استفاده از دارو های بیهوشی مشکل جدی برای جنین به وجود آید. به همین خاطر دکتر ابراهیم رزم پا بهترین و متبحر ترین جراح بینی تهران به  خانم های که باردار هستند و قصد دارند عمل زیبایی بینی را انجام دهمد توصیه می کنند تا دو ماه بعد از زایمان برای انجام جراحی صبر نمایند.

  • آیا ضروری است که تمامی آزمایشات نام برده شده را انجام داد؟ 

این ممکن است سوال خیلی از شما کاربران باشد. در پاسخ به این سوال باید بگویم آزمایشاتی که پزشک برای شما در مراحل اقدامات قبل از جراحی بینی تجویز می کند به تشخیص پزشک و همچنین شرایط جسمانی شما بستگی دارد و این امکان وجود دارد تا برخی از آن ها مورد نیاز نباشند. اما با این وجود باید این احتمال را در نظر داشته باشید که این امکان وجود دارد تا پزشکتان آزمایشات فوق را برای شما تجویز کند. ضمن اینکه آیا تمامی این موارد برای شما ضرورت دارد یا خیر به سن و همچنین سوابق پزشکی شما و دیگر عوامل بستگی دارد که تمامی آن ها در جلسات مشاوره به طور کامل مشخص خواهد شد. 

  • چه زمان باید آزمایشات را انجام داد؟ 

خیلی از بیماران آزمایشات و تصویر برداری های انجام شده خود را پیش از ورود به اتاق عمل به پزشک خود تحویل می دهند ، در حالی که بهتر است این اتفاق نیفتد و بیمار هرچه سریعا تر آن ها را انجام داده و نتایج را تحویل پزشک خود دهد. چرا که اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد زمان کافی برای تغییر تاریخ جراحی وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر آزمایشات شما نشان دهنده این باشند که شما دچار کم خونی هستید یا باردار هستید زمان کافی برای تغییر تاریخ جراحی یا برطرف کردن کم خونی و افزایش سطح هموگلوبین وجود داشت باشد. از همین رو بهتر است پس از اینکه آزمایشات را انجام دادید سریعا نتایج را به پزشک خود تحویل دهید. 

 

نکات قبل از جراحی بینی

 

پرهیز های غذایی پیش از جراحی بینی

رعایت پرهیز های غذایی و دارویی پیش از جراحی با نتیجه آن رابطه مستقیم دارند زیرا با خوردن این مواد غذایی ممکن است سیستم ایمنی فرد تضعیف و فشار خون افزایش یابد . در عناوین زیر به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم .

در محدوده زمانی یک هفته پیش از جراحی از مصرف تمام مکمل های گیاهی و ویتامین ها ، کپسول امگا 3 و همچنین زنجبیل ، چای سبز، بذر کتان، بادمجان، سیر، گوجه فرنگی و سیب زمینی خودداری شود. زیرا ممکن است در گردش خون اختلال ایجاد کنند و روند بهبودی و یا بیهوشی را کند کنند .

الکل ، کافئین و شیرین کننده های مصنوعی را نیز تا بعد از بهبودی نسبی جراحی کنار بگذارید . مواد غذایی وجود دارند که مکن است در بعضی حساسیت زا باشند پزشک حتی در صورت عدم وجود حساسیت در شما ، آن ها را منع می کند. برخی از غذاهای آلرژی زا اقدامات قبل از جراحی بینی عبارتند از موارد زیر :

  • بادام زمینی
  • تخم مرغ
  • آجیل و میوه های خشک
  • شیر
  • ماهی و صدف
  • محصولات سویا یا گندم

اگرچه این موارد توسط پزشک ممکن است پیش از جراحی منع گردد اما پس از بهبودی می توانید به رژیم غذایی عادی خود بازگردید . این ها فقط یک توصیه احتیاطی است.

حداقل 24 ساعت پیش از جراحی بینی، باید از مصرف غذاهای حاوی فیبر بالا اجتناب کنید. این مواد خوراکی شامل میوه ها و سبزیجات هستند. غذاهای با فیبر بالا به ویژه سیب، تمشک، پرتقال و گلابی هضم طولانی تری دارند. سبزیجاتی مانند بروکلی، نخود فرنگی نیز در این دسته قرار می گیرند. همچنین غذاهایی شامل پاستا ، بلغور جو دوسر، نان غلات کامل، لوبیا و عدسی نیز در دسته غذاهای پر از فیبر قرار می گیرند که باید جایگزین یک رژیم کم فیبر در اقدامات قبل از جراحی بینی شوند.

نوشیدن آب در بدن شما به دستگاه گوارش درهضم سریع تر کمک می کند. از مصرف آبمیوه، قهوه ، نوشابه و شیر پرهیز کنید. پالپ حاوی فیبر است که تجزیه آن برای بدن دشوار خواهد بود. همچنین نوشیدنی های لبنی چرب به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند و مدتی در بدن شما باقی می مانند. پس یک رژیم غذایی سبک و سالم را پیش از جراحی در نظر بگیرید .

اقدامات قبل از جراحی بینی در روز جراحی

  • بسیار مهم است که پیش از جراحی ناشتا باشید. برای جراحی بینی، شما تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید که به دلایل ایمنی بسیار مهم است که بعد از نیمه شب چیزی نه بخورید و نه بیاشامید.
  • از استفاده لوازم آرایشی در روز جراحی جدا خودداری نمایید . آرایش و سایر لوسیون و مراقبت های پوستی می تواند باعث تحریک پوست در حین جراحی شود. صبح حراجی صورت خود را با آب بشویید و در روز جراحی از هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • لباس مناسب بپوشید. شما لباس های خود را با یک دست لباس جراحی تعویض خواهید کرد اما پس از جراحی باید مجددا لباس های خود را بپوشید . بینی شما پس از جراحی پانسمان است پس باید لباسی که انتخاب می کنید ازاد باشید تا هنگام تعویض فشاری به بینی وارد نکند . لباس های دکمه ای انتخای خوبی هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *