روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

ماساژ بینی بعد از جراحی

برای کاهش تورم بینی بعد از انجام جراحی بینی و همچنین برطرف کردن غیر قرینگی ها و برجستگی های دماغ ، ماساژ بینی بعد از جراحی توصیه می شود. شما با ماساژ دادن اصولی بینی خود می توانید این مشکلات را تا حد بسیار زیادی برطرف کنید. افرادی که بینی آن ها گوشتی می باشد یا استخوان بینی آن ها پهن و ضخیم می باشد با ماساژ دادن می توانند نتایج مطلوب و ایده آلی را دریافت کنند. اما همانطور که گفته شد باید بینی را طبق اصول و قواعد خاصی ماساژ داد.

چرا که در صورت فشار زیادی یا انجام یک حرکت اشتباهی ممکن است نتایج به طور کل تغییر یابند یا تورم و سوزش در بینی افزایش پیدا کند. از همین رو ما در این مقاله از سایت دکتر ابراهیم رزم پا بهترین و متبحر ترین جراح بینی تهران ، قصد داریم نحوه انجام صحیح ماساژ بینی را به شما اموزش دهیم. اما باید به یاد داشته باشید که شما پیش از خواندن این مقاله باید برای اموزش ابتدایی به صورت حضوری به جناب آقای دکتر رزم پا مراجعه کنید ، پس از آن در صورت فراموش کردن نکته ای این مقاله را بخوانید. چرا که انجام خودسرانه و نادرست ماساژ بینی موجب بروز عوارض جانبی بسیار خطرناکی می شود.

 

ماساژ بینی بعد از جراحی

 

نحوه ماساژ بینی بعد از جراحی

در اغلب موارد جراحان زیبایی بینی به مراجعین خود توصیه می کنند برای کاهش ورم بینی و همچنین به دست آوردن نتایج مطلوب بعد از برداشتن گچ از روی دماغ ، بینی را ماساژ دهید. برای انجام این کار قبل از هر چیزی توصیه می شود به بهترین جراح بینی تهران که خود انتخاب کرده اید مراجعه کنید تا از میزان فشار وارده بر روی بینی مطلع شوید.

اما به طور کل برای انجام ماساژ شما می توانید رو به روی آیینه قرار بگیرید و برای یک دقیقه با استفاده از شصت دو دست خود فشاری ملایم و کافی به دو سمت بینی وارد کنید و پس از آن دست خود را بر روی ناحیه مورد نظر ثابت نگه دارید. منظور از فشار کافی یعنی احساس کمی درد در ناحیه تحت فشار می باشد. این تمرین را می توانید بعد از انجام عمل بینی تا 20 بار در روز تکرار کنید.

در زمان ماساژ بینی بعد از جراحی باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما در  در دو طرف بینی شما فشاری یکسان و مساوری به هر دو سمت بینی وارد شود و هرگز به قسمت بالایی پل استخوان ، فشاری وارد نکنید. لازم است انگشت شست خود را کمی پایین تر از لبه استخوان بینی قرار دهید. در حین ماساژ دادن بینی هرگز دست خود را به سمت راست یا چپ حرکت ندهید و بینی خود را به کمک نوک انگشتانتان به آرامی ماساژ دهید ، فشار را بهتر است از سمت بینی به طرف گونه ها وارد کنید.

بعد از گذشت 2 ماه از عمل دماغ خود با مشورت و نظر جراح بینی انتخابی خود ، دیگر نیازی به انجام تمرین های فوق و ماساژ دادن نمی باشد. این نکته را نیز فراموش نکنید که باید تمرینات را حتما زیر نظر پزشک انجام دهید تا به صورت اصولی و صحیح این کار انجام شود و بهترین نتایج کسب شوند. بهترین زمان برای انجام دادن تمرین فوق زمانی است که شما به تازگی حمام کرده اید و قبل از اینکه بخواهید بر روی بینی چسب بزنید می باشد. البته در مواقعی که روی بینی چسب دارید هم می توانید بینی خود را ماساژ دهید.

آیا خودمان می توانیم به تنهایی بینی را بعد از عمل ماساژ دهیم؟

معمولا این کار توسط پزشک یا دستیار او در زمان تعویض چسب صورت می پذیرد. اما به طور کل توصیه می شود تا حد امکان از انجام ماساژ بینی بعد از جراحی توسط خودتان خودداری کنید چرا که اگر ماساژ به صورت صحیح انجام نشود ، مشکلات بسیاری را برای بینی به وجود می اورد که از مهم ترین آن ها می توان به عدم قرینه بودن سوراخ های بینی ، کج شدن بینی و ایجاد تورفتگی در استخوان بینی اشاره کرد. اما اگر تمایل دارید خودتان این کار را انجام دهید بهتر است با پزشکتان در رابطه با آموزش آن صحبت نمایید.

در چه مواقعی نیاز است تا بینی را ماساژ دهیم؟

یکی از مهم ترین و پر تکرار ترین سوالاتی که در زمینه ماساژ بینی بعد از جراحی مطرح است ، این است که آیا همه افراد باید بینی خود را بعد از عمل رینوپلاستی ماساژ دهند ؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم معمولا تغییرات و اقدامات مورد نیاز به طور کامل در زمان انجام عمل زیبایی بینی توسط جراح بینی انجام می شود. اما به هر حال این امکان وجود دارد تا بعد از انجام جراحی زیبایی بینی در تهران ، بتوان برخی از موارد را با ماساژ دماغ بعد از عمل بهتر نمود.

به عنوان مثال در صورتی که بعد از رینوپلاستی بر روی ظاهر بینی انحراف کوچک یا برجستگی کوچکی بر روی بینی مشاهده شود ، با نظر و تشخیص پزشک می توان در هفته های ابتدای بعد از جراحی با ایجاد یک فشار کوچک یا ماساژ ساده و اصولی آن را برطرف کرد. همچنین در صورتی که تورم بینی بعد از جراحی بسیار زیاد باشد می توان از ماساژ برای کاهش آن استفاده کرد.

مزایا ماساژ بینی بعد از جراحی

ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که ایا واقعا ماساژ دادن دماغ بعد از عمل تاثیر گذار است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال دکتر ابراهیم رزم پا بهترین جراح بینی تهران این چنین پاسخ می دهند که تحقیقات دقیق و علمی در کتاب ها در این زمینه وجود ندارد اما در اغلب موارد به صوت تجربی این عمل می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

در صورتی که شما مراقبت های بعد از جراحی بینی را به خوبی رعایت کرده باشید در بیشتر موارد نیازی به انجام این فرایند نیست چرا که روند بهبودی طبق روال معمولی خود سپری می شود و شما روز به روز شاهد کاهش تورم و از بین رفتن کبودی های صورتتان خواهید بود.

آیا این فرایند باعث کوچک شدن بینی هم می شود؟

خیر ، شما به هیچ عنوان نباید از ماساژ بینی بعد از جراحی انتظار معجزه و تغییرات بسیار بزرگی داشته باشید. اما به هر حال باید بدانید که ماساژ دادن نیز همانند چسب زدن به بیینی ، در فرم دهی و همچنین کاهش تورم بینی بسیار موثر می باشد. با این روش نمی توان برخی زا ناهنجاری ها را مانند بزرگ بودن استخوان بینی یا بلند بودن بیش از حد آن را برطرف کرد.

تفاوت ماساژ بینی گوشتی و استخوانی

همانطور که می دانید بینی های گوشتی و استخوانی ساختاری متفاوت از یک دیگر دارند از همین رو طبیعی است که هدف از ماساژ دادن آن ها با یک دیگر نیز متفاوت باشد. هدف در ماساژ بینی های استخوانی قسمت استخوانی بالایی بینی می باشد در حالی که در بینی های گوشتی تمرکز اصلی بر روی پره های بینی و نوک آن می باشد.

همچنین به دلیل پهن و گوشتی بودن این نوع دماغ ها ممکن است دیواره های جانبی بینی نیز ماساژ داده شوند. از طرفی به دلیل اینکه تورم در دماغ های گوشتی بسیار زیاد است می توان با این کار به کاهش ورم آن ها تا حد بسیار زیادی کمک کرد.

آیا این فرایند درد دارد؟

زمانی که به مراجعه کنندگان توصیه می شود تا بعد از عمل رینوپلاستی بینی خود را ماساژ دهند از درد آن شکایت می کنند و می گویند ایا این فرایند دردناک است یا خیر؟ بسیاری از افراد حتی بدون پرسیدن این سوال با تصور اینکه این فرایند بسیار دردناک است از انجام آن منصرف می شوند.

اما باید بدانید که شما هیچ نوع درد و ناراحتی را در زمان انجام این فرایند احساس نخواهید کرد و اگر سوزش یا درد شدیدی احساس شود این به این معنی است که ماساژ بینی بعد از جراحی به اشتباه انجام شده است. در رابطه با خطرناک بودن یا نبودن این عمل نیز باید بگویم در صورتی که این فرایند با دقت و ملایمت بسیار زیادی به درستی و بر اساس اصول و قواعد خاصی انجام گیرد  ،هیچ گونه خطری را در پی ندارد.

باید به یاد داشته باشید که تا زمانی که بهترین جراح بینی تهران ، به شما اجازه ماساژ دادن بینی را نداده است ، نباید اقدام به انجام آن کنید. برای اینکه مطمئن شوید این پروسه بدون خطر و بدون درد است و کاملا صحیح انجام می شود بهتر است یک جراح بینی خبره ، مجرب و متبحر را برای انجام این فرایند انتخاب کنید.

دکتر ابراهیم رزم پا یکی از بهترین و متبحر ترین جراحان بینی در تهران هستند که دارای سابقه بسیار زیادی در زمینه رینوپلاستی می باشند ، شما عزیزان می توانید برای انجام ماساژ بینی بعد از جراحی در تهران به صورت حضوری به مطب ایشان مراجعه کنید و پس از آن بهترین نتایج را از عمل جراحی بینی خود دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *