روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

تزریق کورتون به بینی

همه ما در رابطه با تزریق کورتون به بینی بعد از انجام جراحی بینی ، مطالب و گفته های بسیار زیادی را شنیده ایم و آن را راهی برای سرعت بخشیدن روند کاهش تورم و کبودی دماغ بعد از انجام عمل رینوپلاستی می دانیم تا هر چه زود تر نتایج نهایی ظاهر گردند و ما از آن ها لذت ببریم. جراحان بینی درر مطب هایشان با بیماران بسیار زیادی برخورد می کنند که این در حالی است که هنوز یک الی دو هفته از عمل بینی شان نگذشته از ورم بیش از اندازه بینی شان شکایت می کنند و تقاضا دارند تا به بینی آن ها کورتون تزریق شود. از همین رو ما در این مقاله از سایت دکتر ابراهیم رزم پا بهترین و متبحر ترین جراح بینی تهران قصد داریم به این مسئله بپردازیم و بگویم آیا تزریق این ماده بعد از انجام عمل زیبایی بینی کاری درست و اصولی است یا خیر ؟ همچنین در رابطه با اینکه تزریق این ماده چه مزایا و معایبی دارد صحبت خواهیم کرد. به همین دلیل توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعاتی مفید و جامع به دست آورید.

 

تزریق کورتون به بینی

 

دلیل تزریق کورتون به بینی بعد از رینوپلاستی

  • کاهش تورم

همانطور که می دانید ورم بینی بعد از جراحی امری اجتناب ناپذیر بوده و تمامی افراد متقاضی عمل دماغ پس از انجام پروسه به آن گرفتار می شوند. اما میزان تورم به وجود آمده در بینی همانطور که در مقاله مربوطه گفته شد ، به ویژگی ها و موارد مختلفی بستگی دارد که از میان آن ها می توان به فرم بینی عمل شده ، نوع پوست و میزان تغییرات اعمال شده بر روی بافت های بینی اشاره کرد. در اکثر افراد این تورم حدودا 14 روز بعد از انجام عمل جراحی بینی به طور طبیعی و خود به خود برطرف می شود. هر چند که ممکن است در این مدت زمان فرد متقاضی باز هم شاهد تورم بینی خود باشد اما این تورم بسیار کم بوده و حداقل به چندین ماه یا حتی یک سال برای برطرف شدن کلی نیاز دارد.

در این صورت بهترین جراح بینی تهران ، تزریق کورتون را به ناحیه تحت درمان پیشنهاد می کند تا ورم به وجود آمده کاهش پیدا کند و در نهایت سریع تر از بین برود. به عبارتی دیگر تزریق کردن ماده کورتون به بینی ، می تواند پروسه درمان و نقاهت را تسریع کند و نتیجه عمل راینوپلاستی را حتی زود تر از 6 الی 12 ماه مشخص کند. از همین رو می توان گفت مهم ترین و اصلی ترین دلیل افراد برای تزریق این ماده مشاهده نتایج نهایی زود تر از زمان تعیین شده و همچنین کاهش تورم صورتشان است.

اما همانطور که می دانید افرادی که دارای بینی گوشتی هستند ، به دلیل نوع پوست بینی شان پس از انجام عمل رینوپلاستی شاهد تورم قابل توجهی خواهند بود. از طرفی دیگر میزان تورم بینی های استخوانی بسیار کمتر بوده و در مدت زمان کمتری نیز برطرف می شود. از همین رو می توانیم بگویم تزریق کورتون به بینی بیشتر در دماغ های گوشتی که دارای تورم نسبتا زیادی می باشند انجام می شود.

  • کورتون برای جلوگیری از ایجاد اسکار

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود افراد نسبت به تزریق کورتون اقدام کنند و این درخواست را جراح بینی معالجشان داشته باشند ترس از به جا ماندن اثار زخم و اسکار می باشد. چرا که تزریق آمپول کورتون علاوه بر کاهش تورم می تواند مانع از ایجاد بافت اسکار شود. افرادی که بینی آن ها نسبتا یا بسیار ضخیم است و در دسته بینی های گوشتی قرار می گیرد ، ممکن است دچار تشکیل اسکار و زخم با بافت سفت و فشرده میان استخوان یا غضروف و پوست بینی بعد از انجام عمل جراحی زیبایی بینی شود.

در صورتی که بافت زخم به وجود آمده در ناحیه بینی ، وسعت بسیار زیادی داشته باشد نمی تواند به پوست زیباجو اجازه دهد تا با فرم جدید بینی سازگاری پیدا کند. پزشک زیبایی با تزریق کورتون به بینی بعد از انجام جراحی زیبایی از ایجاد و گسترش این ضایعه جلوگیری می کند. پزشک بعد از بررسی مشکل بیمار و همچنین وضعیت او پس از انجام رینوپلاستی تعین می کند که آیا شما نیاز به تزریق کورتون دارید یا خیر.

زمان مناسب برای استفاده از کورتون

ممکن است برای افرادی که دارای بینی گوشتی هستند و قصد دارند به بینی خود کورتون تزریق کنند ، این سوال به وجود آید که چه زمان می توان از این ماده استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال دکتر ابراهیم رزم پا بهترین دکتر جراحی زیبایی بینی در تهران می فرمایند : زمان مناسب برای تزریق کردن کورتون به چندین مورد مختلف بستگی دارد از همین رو نمی توان زمان معینی را برای تمامی افراد تعیین کرد. برخی از جراحان ترجیح می دهند 1 الی 2 ماه بعد از انجام عمل زیبایی دماغ ، کورتون به بینی تزریق شود و مانع از رشد و تکامل یافتن بافت اسکار شوند. هر چند در این مدت زمان مقدار بسیار زیادی از ورم بینی خود به خود برطرف می شود اما هدف اصلی بیشتر جلوگیری از ایجاد زخم و اسکار می باشد. در حالی که برخی دیگر از پزشکان در این رابطه توصیه می کنند بعد از گذشت 3 الی 4 ماه نسبت به انجام این فرایند اقدام کنند. با گذشت این مدت زمان اکثر افرادی که عمل جراحی زیبایی بینی را انجام داده اند در مرحله ریکاوری و بهبودی قرار دارند. تزریق کورتون به بینی در این بازه زمانی سودمند می باشد چرا که فرم جدید بینی با انجام آن اصلاح و بهبود بخشیده می شود. همچنین تزریق کردن کورتون در این بازه زمانی ایمن و کم خطر تر در نظر گرفته می شود و احتمال اینکه بر روی پوست بافت اسکار به وجود آید بسیار کم می باشد. با توجه به میزان کورتون تزریق شده به بینی و همچنین قدر آن پس از گذشت 3 الی 4 ماه بافت اسکاری که بر روی پوست تشکیل شده نیز درمان می شود. تعداد بسیار زیادی از بیماران حدود 2 هفته بعد از تزریق این ماده ، نتایج خارق العاده و زیبای آن را مشاهده می کنند.

چند بار می توان کورتون تزریق کرد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در این زمینه مطرح می باشد این است که چند بار می توان تزریق کورتون به بینی انجام داد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم تعداد و میزان دوز مورد نیاز برای تزریق کردن به بینی به شرایط متقاضی بستگی دارد. برخی از افراد بعد از انجام عمل جراحی زیبایی بینی یا جراحی ترمیمی برای کاهش تورم و بافت اسکار چندین بار تزریق را انجام دهند ، در حالی که برخی از افراد تنها به یک مرتبه تزریق نیاز دارند. برخی از پزشکان و متخصصان بینی ترجیح می دهند تا دفعات تزریق کورتون با فاصله زمانی 4 الی 6 هفته ای باشند. وجود این فاصله زمانی اجازه می دهد تا بینی به تدریج هم زمان با دوره ریکاوری به فرم و شکل نهایی خود دست پیدا کند.

عوارض تزریق کورتون به بینی

تزریق ماده کورتون یک فرایند بسیار ایمن و تاثیر گذار می باشد و بیشتر برای برطرف کردن تورم بینی و همچنین بافت اسکار که ممکن است بعد از انجام جراحی بینی به وجود آید در نظر گرفته می شود. اما این فرایند نیز همانند سایر روش های درمانی دارای عوارض جانبی کوچک و بزرگی می باشد. هر چند که این عوارض ممکن است به ندرت رخ دهند.

همان طور که با تزریق کورتون به بینی بافت اسکار به وجود آمده بر روی آن از بین می رود ، این امکان وجود دارد تا بافت های سالم پوست نیز آسیب ببینند و باعث به وجود آمدن تو رفتگی ها یا افتادگی پوست شود. همچنین ممکن است موجب نازک شدن پوست یا بروز بیماری هیپوپیگمنتیشن شود. بیماری هیپوپیگمنتیشن به بیماری گفته می شود که در آن بر روی پوست لکه های روشن به وجود می آید. از طرفی دیگر در موارد بسیار نادر تزریق کردن ماده کورتون به پوست می تواند باعث از بین رفتن بافت پوست بینی نیز شود و مشکلات حاد تر و غیر قابل جبرانی را برای افراد به وجود آورد.

آیا بعد از تزریق کورتون باید همچنان از چسب بینی استفاده کرد؟

سوال فوق یکی از متداول ترین سوالات در حوزه جراحی رینوپلاستی و تزریق کورتون به بینی می باشد که ما موظف هستیم در این مقاله دررابطه با آن توضیحات کاملی را ارائه دهیم . همانطور که می دانید چسب زدن به بینی باعث کاهش ورم بینی می شود و از طرفی نشان دهنده این است که بینی شما به تازگی عمل شده و افراد باید در زمان رو یا رویی با شما احتیاط کامل داشته باشند تا ضربه ای به بینی شما وارد نکنند. از همین رو توصیه می شود به مدت 2 هفته پس از تزریق کورتون و همچنین کاهش تورم از چسب بینی استفاده کنید. برای آموزش نحوه استفاده از چسب بینی ، می توانید به مقاله مربوطه موجود در سایت مراجعه کنید یا به صورت حضوری به مطب جناب دکتر رزم پا در تهران مراجعه نمایید تا از ایشان مشاوره دریافت نمایید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در انتهای این مقاله از ما بپرسید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آن ها پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *