روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

جراحی بینی بسته چه مزایایی دارد؟ دکتر ابراهیم رزم پا

یک بینی که با دیگر اجزای صورت در هماهنگی نباشد ، می تواند تاثیر بسیار منفی روی چهره فرد گذاشته و زیبایی آن را از بین ببرد. علاوه بر آن مشکلاتی مثل انحراف نیز می توانند منجر به مشکلات تنفسی شده و نه تنها اعتماد به نفس ، بلکه آرزوی کشیدن یک نفس راحت را نیز از شخص می گیرند. در چنین شرایطی ، اکثر افراد به فکر انجام عمل بینی می افتند ، اما همانطور که می دانید هدف این پروسه برطرف کردن ایرادات دماغ است ، پس اگر جای زخم آن باقی بماند ممکن است یک مشکل دیگر به این عضو اضافه شود. راه حل برطرف کردن این مشکل ، بهره گرفتن از یک روش نوین به نام جراحی بینی بسته می باشد. دکتر ابراهیم رزم پا ، در این زمینه متخصص هستند و بهترین نتیجه را برای بیماران خود به ارمغان می آورند. پس در صورتی که می خواهید این عمل را در شهر تهران انجام دهید ، این مقاله را از دست ندهید.

 

جراحی بینی بسته

 

هزینه جراحی بینی بسته در تهران چقدر است؟

قیمت عمل بینی بسته در سال 1402 به جراح بینی انتخابی شما و جایی که زندگی می کنید وابسته است. برای اطلاع از هزینه دقیق ، می توانید با مطب تماس بگیرید. اما به یاد داشته باشید که مبلغ اعلام شده تنها برای پروسه می باشد و ممکن است بسته به موارد دیگری ، تغییراتی در آن داده شود. برای مثال هزینه های بیمارستان ، تجهیزات اتاق عمل ، هزینه های بیهوشی ، آزمایشات و داروهای تجویز شده عواملی هستند که روی هزینه جراحی بینی بسته تاثیر می گذارند.

اگر این فرآیند تنها به دلایل زیبایی انجام شود ، بیمه آن را پوشش نخواهد داد. بعد از این جراحی نیز نیاز است تنها چهار تا پنج روز را از کار مرخصی بگیرید که کمتر از رویکرد باز می باشد.

جراحی بینی بسته چگونه انجام می شود؟

در این عمل که گاهی با نام عمل اندونازال نیز شناخته می شود ، پزشک تمامی برش ها را داخل بینی ایجاد خواهد کرد. پوست بینی برداشته نخواهد شد و ساختار آن نیز در معرض دید قرار نمی گیرد. تمام کاری که لازم است از طریق برش های کوچکی که درون سوراخ ها زده می شود انجام می گیرد. در نظر داشته باشید که در عمل بینی بسته ، جراح دید کاملی به بینی نخواهد داشت ، به همین دلیل نیاز است تا در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را به خرج دهید و کم کاری نکنید.

علاوه بر عدم وجود اسکارهای مشخص ، جراحی بینی بسته معمولا سریع است و منجر به تورم زیاد و دوره نقاهت طولانی مدت ندارد. به احتمال زیاد ، این پروسیجر تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد.

پروسه عمل بینی بسته

روزی که می خواهید این عمل را در تهران انجام دهید ، تحت بیهوشی قرار می گیرید. اکثر پزشکان روش عمومی را ترجیح می دهند ، زیرا در طول جراحی ممکن است خون به گلو برگردد و این موضوع برای بیمار خطرناک باشد.

زمانی که مراجعه کننده بیهوش شود ، جراح برش هایی را داخل حفره های بینی ایجاد می کند. سپس پوست را از غضروف کرده و پروسه ایجاد تغییرات را آغاز می نماید. در جراحی بینی بسته ممکن است غضروف به این عضو اضافه شده و یا استخوان ها تغییر شکل داده شوند. زمانی که نیاز به اضافه کردن استخوان باشد ، از گرافت استفاده خواهد شد.

بعد از اینکه تغییرات مورد نیاز اعمال شد ، با کمک بخیه زخم ها بسته می شوند. سپس یک اسپلینت یا گچ روی بینی قرار داده می شود. این پروسیجر معمولا چیزی بین یک تا دو ساعت طول خواهد کشید. ممکن است جهت جلوگیری از خونریزی یا حفظ ساختار بینی داخل آن نیز تامپون قرار گیرد.

جراحی بینی بسته عوارض دارد؟

اثرات جانبی این روند ، هیچ تفاوتی با دیگر جراحی ها ندارد و باید انتظار بروز عارضه هایی را داشته باشید. در این قسمت بعضی از آن ها ذکر شده اند.

  • مشکلات تنفسی
  • خون دماغ شدن
  • بی حس شدن بینی
  • نامتقارن شدن سوراخ ها
  • بروز واکنش حساسیت زا به داروی بیهوشی
  • کبودی و تورمی که برطرف نشود
  • بروز دفرمگی هایی که نیاز به انجام یک جراحی ثانویه بینی داشته باشد

بعد از جراحی بینی بسته چه انتظاری داشته باشیم؟

بعد از اینکه عمل بینی بسته در تهران تمام شود ، چیزی حدود پنج تا هفت روز گچ روی بینی تان خواهد بود. این امر به این کمک می کند که حین دوره بهبودی ، از بینی محافظت شود. از پیش با یک نفر هماهنگ کنید تا شما را به منزل برساند ؛ زیرا تحت تاثیر داروی بیهوشی قادر به رانندگی نخواهید بود.

ممکن است جراح از شما در خواست کند که بعد از جراحی بینی بسته این اقدامات را انجام دهید :

  • از انجام فعالیت های شدید خودداری کنید
  • از جویدن زیاد دوری کنید
  • شنا نکنید و در محیط های مرطوب قرار نگیرید
  • از مصرف مشروبات الکلی اجتناب نمایید
  • فین نکنید
  • روی صورت نخوابید
  • لباس های دکمه دار به تن کنید تا پارچه آن روی سرتان کشیده نشود

بعد از گذشت یک تا دو هفته بعد از جراحی بینی بسته ، گچ از روی دماغ برداشته خواهد شد و می توانید شکل جدید بینی را مشاهده کنید. اما به احتمال زیاد در این زمان همچنان با کبودی و تورم رو به رو خواهید شد. بعد از گذشت این یک هفته می توانید کم کم به انجام فعالیت های عادی باز گردید. نتیجه عمل بینی بسته نیز دائمی خواهد بود ، مگر اینکه بینی تان بشکند و یا به آن آسیب وارد شود.

قبل از جراحی بینی بسته چه اقداماتی انجام می شود؟

قبل از به انجام رساندن رینوپلاستی به روش بسته در شهر تهران ، با جراح یک جلسه برگذار خواهد شد تا در مورد نتیجه دلخواه و شرایط بیمار صحبت شود. باید اطمینان حاصل کنید که جراح بینی بسته تمامی تمایلات شما را درک کرده است و به تمامی سوالات پاسخ می دهد. همچنین در این نشست می توانید عکس های قبل و بعد بیماران را مشاهده کنید و یک تصویر کلی از میزان مهارت پزشک به دست آورید.

در این جلسه یک لیست کامل از داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید را تهیه کرده و در اختیار پزشک قرار دهید. جراح یا دستیار او همچنین از زوایای مختلف از بینی شما عکس برداری خواهد کرد تا بتوانید عکس های قبل و بعد را با یکدیگر مقایسه کنید.

در روزهای منتهی به جراحی بینی بسته ، از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید ، مخصوصا ایبوپروفن یا آسپرین. مصرف الکل و دخانیات نیز می تواند در روند بهبود یافتن زخم ها اختلال ایجاد کند. بنابراین توصیه می شود از چند هفته قبل ، تا چند هفته بعد از این پروسه از مصرف کردن آن ها دوری نمایید.

تفاوت جراحی بینی بسته و باز

بر خلاف عمل بینی بسته ، در روش باز پزشک برش های کوچکی را در زیر کلوملا و دو طرف پره های بینی ایجاد می کند. این امر به پزشک این اجازه را می دهد که به استخوان ها و ساختار غضروفی زیر پوست دسترسی کامل داشته باشد. این امر باعث می شود که این فرآیند تهاجمی تر بوده و در نهایت به بخیه های بیشتر و دوره نقاهت طولانی تر منجر شود.

اما همانطور که پیش تر ذکر شد ، هیچ برش خارجی در جراحی بینی بسته ایجاد نخواهد شد ، بنابراین نه اسکار تشکیل می شود و نه تورم و کبودی زیاد خواهد بود. از دیگر مزیت های این پروسه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. هیچ گونه اختلال تنفسی بعد از عمل ایجاد نمی شود و هرگونه مشکل تنفسی نیز برطرف خواهد شد
  2. از پروتز یا غضروف مصنوعی استفاده نمي گردد و به بافت هاى بینی آسیب وارد نشده و تخریب نمي گردند
  3. برش هاى جراحی داخل بینی بوده و نیازی به کشیدن بخیه نمی باشد
  4. میزان تورم و کبودی حداقل بوده و دوره نقاهت بسپار کوتاه است
  5. پانسمان داخل بینی ( مش ، تامپون ) گذاشته نمی شود
  6. بیمار چند ساعت بعد از عمل بدون هيچ گونه دردی و با شرایط رضایت بخش ، از بیمارستان مرخص مي گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *