روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

جراحی بینی در افراد دیابتی

نحوه انجام جراحی بینی در افراد دیابتی همواره یکی از سوالات مهم و پر تکرار در زمینه جراحی بینی می باشد که جواب آن با توجه به شیوع این بیماری و افزایش تعداد افراد مبتلایان آن بسیار مهم و حیاتی می باشد. چرا که می تواند عوارض و محدودیت های را به دنبال داشته باشد. بیشتر افراد مبتلا به قند خون بالا که به دکتر ابراهیم رزم پا بهترین و متبحر ترین جراح بینی تهران مراجعه می کنند یا تماس حاصل می فرمایند قصد دارند بدانند که آیا این پرسیجر بر روی افراد دیابتی قابل انجام است یا خیر ؟ نحوه انجام آن چگونه است و به چه نکات مراقبتی نیاز دارد. در افراد دیابتی این احتمال وجود دارد که مشکلات خاص و جدید به وجود آید که کنترل آن ها سخت و دشوار باشد ، به همین دلیل بیشتر متقاضیانی که به این بیماری دچار هستند برای انجام عمل جراحی دو دل هستند. اگر دیابت دارید و می خواهید این عمل را انجام دهید ، حتما در جلسه مشاوره مشکل خود را با جراح بینی انتخابی خود در میان بگذارید و سوابق و دارو های مصرفی خود را به او اطلاع دهید.

 

جراحی بینی در افراد دیابتی

 

آیا جراحی بینی در افراد دیابتی محدودیت دارد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است در این زمینه برای افراد به وجود آید این است که آیا ممکن است افرادی که دیابت دارند در حین رینوپلاستی با محدودیت خاصی مواجه شوند یا خیر؟ با وجود دانستن این موضوع که هر نوع عمل جراحی در بیماران دیابتی می تواند خطر ابتلا به عوارض جانبی خطرناک و غیر قابل پیش بینی را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد. اما این موضوع به این معنی نیست که امکان انجام عمل جراحی برای این افراد وجود ندارد. این افراد باید با توجه به نوع قند خون خود ، احتمال بالا رفتن آن در حین انجام جراحی یا قبل و بعد از آن با همراهی و مشورت جراح بینی خود این عمل جراحی را انجام دهند. بر همین اساس ، هیچ محدودیتی برای انجام رینوپلاستی در تهران با همراهی یک جراح و متخصص خوب ، متبحر و مجرب وجود ندارد. البته بهتر است در این راه خودتان نیز کمی دقت کنید و نکات مراقبتی که پزشک به شما می گوید را رعایت کنید.

عوارض انجام رینوپلاستی در افراد مبتلا به قند خون بالا

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد بیشتر افراد مبتلا به دیابت به دلیل ترس از دچار شدن به عوارض جانبی از انجام عمل دماغ در زمان ابتلا به دیابت منصرف می شوند. یکی از بزرگ ترین و مهم ترین خطراتی که می تواند برای افراد مبتلا به قند خون بالا به وجود آید و آن ها را در دردسر بزرگی بیاندازد این است که سطح قند خون آن ها در حین انجام عمل جراحی در اتاق عمل بالا رود و در نحوه اجرای مراحل جراحی دماغ اختلالاتی ایجاد کند.

از طرفی دیگر همانطور که می دانید دیابت می تواند جلوی ترمیم پوست و بهبود هر چه سریع تر زخم ها و آسیب های به وجود آمده بر روی پوست را بگیرد و این به این معنی است که مدت زمان بهبودی و ترمیم جای زخم ، تورم و نمایان شدن نتایج نهایی در افراد دیابتی بیشتر و طولانی تر از افراد معمولی می باشد. این اشخاص هرگز نباید در این رابطه نگرانی داشته باشند چرا که این یک واکنش طبیعی بدن بوده و اگر وی نکات مراقتبی مورد نیاز را رعایت کند می تواند به افزایش سرعت روند بهبودی کمک کند. همچنین تورم ناشی از جراحی دماغ در افراد دیابتی نسبت به اشخاص عادی کمی بیشتر بوده و نیاز به زمان طولانی تری برای بهبودی کامل دارد.

باید به یاد داشته باشید که اگر قند خون خود را به وسیله دارو یا انسولین بتوانید کنترل کنید ، بهبودی شما طولانی نخواهد بود و همانند مردم عادی می توانید در بازه زمانی کوتاه شاهد نتایج نهایی عمل بینی خود باشید. مراقبت از قند خون بالا می تواند شما را از خطرات ناشی از جراحی کردن دماغ مانند عفونت را نجات دهد.

بیهوشی در جراحی بینی در افراد دیابتی

اکثر افراد که تجربه بیهوشی ندارد یا از انجام این کار تصور و نگرشی بد دارند دچار ترس ، نگرانی و استرس پیش از انجام عمل رینوپلاستی می شوند. ترس و استرس می تواند بر روی سلول های بتای لوزالعمده را که مسئول تولید انسولین است تاثیر بگذارد و در نهایت منجر به ایجاد اختلال در کنترل قند خون این افراد شود و سطح قند خون آن ها را به مقدار بسیار زیادی افزایش دهد. اما خوشبختانه با توجه به پیشرفت های علم پزشکی و تکنولوژی های روز دنیا این امکان وجود دارد تا در حین بیهوشی برای انجام عمل جراحی ، مشکلی برای افراد دیابتی به وجود نیاید. اگر قصد عمل زیبایی بینی را دارید و به دیابت نوع دو یا کنترل نشده مبتلا هستید بهتر است پیش از انجام عمل جراحی با بهترین جراح بینی تهران که خود انتخاب نموده اید مشورت کنید.

بالا رفتن قند خون بعد از رینوپلاستی

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد دیابتی بعد از انجام عمل دماغ با آن دست و پنجه نرم می کنند ، بالا رفتن قند خون می باشد که این موضوع می تواند ترس آن ها را از عمل جراحی بیشتر کند. باید در این رابطه بگویم که افزایش میزان قند خون افراد به عوامل مختلفی وابسطه می باشد اما استرس مهم ترین و تاثیر گذار ترین عامل در افزایش میزان قند خون می باشد. در زمانی که افراد استرس داشته باشند بدن او شروع به تولید بیش از حد گلوکز می کند و موجب افزایش قند خون افراد می شود. جراحی بینی در افراد دیابتی بسیار آسان بوده و نباید هیچ نگرانی برای این اشخاص به وجود آید. درست است که جراحی دماغ می تواند موجب ایجاد فشار های روحی ، روانی و جسمی زیاد در فرد شود و بر روی قند خون او تاثیر بگذارد اما در حالت عادی اگر شما استرس خود را کنترل کنید یا این که سریعا منبع استرس را از بینی برید هورمون ها به حالت عادی باز می گردند و سطح قند خون شما نیز به حالت نرمال باز می گردد.

شما با دوری از عوامل استرس زا ، رعایت نکات مراقبتی و مشاوره با یک جراح بینی خبره و متبحر می توانید دیابت خود را پس از انجام جراحی به خوبی کنترل کنید و به هیچ عارضه ای دچار نشوید. زمانی که یک فرد به عنوان بیمار دیابتی معرفی می شود و قند خون او در سطح بالا قرار دارد ، باید پزشک او بعد از جراحی ، نکات مراقبتی ویژه ای را از نظر دارویی یا رژیم غذایی به او بگوید تا جای زخم ها و برش ها به خوبی و در مدت زمان کوتاهی بهبود پیدا کنند و فرد به نتایج دلخواه خود دست پیدا کند.

پس آرامش دادن و قوت قلب بودن پزشک برای بیمار و همچنین داشتن یک برنامه اصولی و علمی برای بیمار بعد از انجام پروسیجر می تواند تاثیر بسزایی در روند بهبودی او داشته باشد و قند خون افراد را تا حد بسیار زیادی کنترل و کاهش دهد.

آیا عمل بینی در افراد دیابتی خطرناک است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در این زمینه مطرح می باشد این است که این عمل در افرادی که قند خون آن ها بالا است خطرناک می باشد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که عمل زیبایی بینی تنها بر روی افرادی انجام می شود که دیابت آن ها از نوع کنترل شده باشد تا خطری پس از انجام جراحی آن ها را تهدید نکند. البته اگر این افراد نیز به گفته های پزشک انتخابی خود گوش دهند ، از دارو های مناسب به موقع استفاده کنند و وضعیت خود را با پزشکشان چک کنند هیچ مشکلی برایشان به وجود نخواهد امد. از همین رو اگر به دیابت نوع کنترل شده مبتلا هستید و اطمینان دارید که می توانید مراقبت های بعد از جراحی بینی را به طور کامل انجام دهید شما کاندید مناسبی برای عمل کردن بینی در تهران هستید.

بهترین راه کار برای جراحی بینی در افراد دیابتی چیست؟

بهترین راهکار برای افراد دیابتی که قصد دارند عمل زیبایی بینی را در تهران انجام دهند این است که این افراد پیش از انجام جراحی سطح قند خون خود را کنترل و تا حد امکان کاهش دهند و پس از آن نیز سوابق پزشکی خود را به طور کامل و به درستی به اطلاع پزشک برسانند تا مشکلی برای آن ها در حین انجام عمل جراحی یا پس از ان به وجود نیاید. البته لازم به ذکر است که پزشک قبل از انجام پروسیجر ، آزمایشاتی را برای تعیین میزان قند خون افراد تجویز می کند که افراد متقاضی باید آن را انجام داده و به پزشک خود تحویل دهند. این افراد باید همواره با پزشک خود در ارتباط باشند و میزان قند خون خود را کنترل کنند و تا حد امکان از استرس و مصرف شیرینی جات دوری کنند.

عزیزانی که در تهران زندگی می کنند و قصد دارند رینوپلاستی انجام دهند می توانند برای مشاوره به دکتر رزم پا بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تهران مراجعه نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *