روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

جراحی بینی کج + نمونه کار دکتر ابراهیم رزم پا

علم  زیبا شناسی بیان می کند که یکی از شاخصه های که زیبایی صورت کمک می کند ، وجود تقارن و تناسب بین بینی ، چشم ها ، گونه ها و لب ها می باشد. اما لازم است بگویم که از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد و تنها عضو برجسته صورت است می تواند بیشتر از سایر اجزای صورت در بر زیبایی چهره تاثیر بگذارد. وجود هر گونه عیب ظاهری در بینی یا اجزای صورت سریع تر از تمامی ویژگی های فرد به چشم افراد می آید. از همین رو اگر عیبی مانند کجی بینی یا جلوتر بودن یا عقب بودن فک وجود داشته باشد بهتر است سریعتر نسبت به انجام جراحی بینی یا سایر عمل های زیبایی اقدام کرد. از آنجایی که تاثیر بینی بر روی زیبای بسیار زیاد است ، بهتر است در صورت وجود عیبوب ظاهری مانند کج بودن استخوان بینی سریعا نسبت به انجام عمل جراحی مربوطه یعنی جراحی بینی کج اقدام کرد. لازم است بدانید که این نوع عمل جراحی تنها با هدف زیبایی نبوده و فرد برای رهایی از دست مشکلات به وجود آمده بر اثر کجی بینی متقاضی انجام آن می شود. با ما در این مقاله از سایت دکتر رزم پا بهترین جراح بینی تهران ، همراه باشید تا اطلاعات کافی و مناسبی در رابطه با ان به دست آورید.

 

جراحی بینی کج

 

آیا کجی بینی همان انحراف است؟

برخی از افراد زمانی که به پزشک مراجعه می کنند به پزشک خود می گویند که از مشکل انحراف بینی رنج می برند. در حالی که پس از معاینه پزشک متوجه می شود که بینی مراجعه کننده انحراف ندارد بلکه کج می باشد. لازم است بدانید که انحراف بینی مقوله ای جداگانه است و هیچ ارتباطی به کج بودن بینی ندارد. همانطور که در مقاله انحراف بینی توضیح دادیم ، در بینی تیغه ای به نام سپتوم وجود دارد که از جنس غضروف بوده و می تواند بینی را به دو نیمه تقسیم کند ، با این کار از ورود حجم زیادی هوا به صورت یک جا به حلق جلوگیری می شود. زمانی که این سپتوم به یک سمت متمایل شود به طوری که باعث بسته شدن یکی از سوراخ های بینی شود ، انحراف بینی رخ خواهد داد و فرد دچار مشکلات تنفسی می شود. حال ممکن است این انحراف اصلا در ظاهر بینی مشخص نباشد. در حالی که کجی بینی ظاهری می باشد و معمولا در صورت رخ داد آن نوک بینی به یک سمت متمایل می شود. کج شدن بینی تاثیری بر روی تنفس فرد نداشته و فقط ظاهر بینی را تحت تاثیر قرار می دهد.

از دیگر تفاوت های میان جراحی بینی کج و عمل انحراف تغیه میانی دماغ می توان به هدف آن ها نیز اشاره کرد. عمل بینی کج از انجایی که باعث افزایش زیبایی چهره فرد و برطرف کردن مشکلات ظاهری بینی می شود در دسته عمل های زیبایی قرار دارد ، در حالی که عمل انحراف سپتوم بینی در عمل های درمانی و برای درمان مشکلات تنفسی به وجود آمده بر اثر آن می باشد.

چرا بینی کج می شود؟ آیا می توان از آن جلوگیری کرد؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که افراد از جراحان بینی می پرسند این است که چرا بینی کج می شود؟ چکاری انجام دهیم تا از وقوع آن جلوگیری کنیم؟ در پاسخ به این سوال دکتر رزم پا بهترین دکتر عمل بینی کج در تهران می گویند که کج بودن بینی می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد که از مهم ترین آنها می توان به عوامل ارثی و اصابت ضربه به بینی اشاره کرد.

در برخی از موارد کجی بینی در ظاهر فرد دیده نمی شود اما موجب ایجاد تغییر در ساختار تیغه بینی می شود. در چنین مواردی با مراجعه به یک جراح بینی مجرب و متبحر در شهر محل زندگی خود می توانید اختلال به وجود آمده را برطرف کنید. دکتر ابراهیم رزم پا یکی از بهترین و مجرب ترین پزشکان جراحی بینی کج در تهران هستند که با تکیه بر دانش ، مهارت و تخصص خود می توانند عیوب ظاهری بینی شما را از بین ببرند و فرمی زیبا و جذاب را برای شما خلق کنند.

 

 

 

اگر بینی کج درمان نشود چه مشکلاتی به وجود می آورد؟

درست است که در ابتدای مقاله گفتیم کجی بینی نمی تواند در تنفس فرد مشکلی ایجاد کند ، اما اگر شدت کجی بینی بسیار زیاد باشد می تواند علائمی را در شما به وجود آورد که نشانه بد بودن شرایط شما باشد. در صورت مشاهده این مشکلات نیازی نیست نگران شوید چرا با انجام جراحی بینی کج می توانید آن را درمان کنید.

  • خر و پف کردن
  • سردرد
  • خشکی دهان
  • مشکلات تنفسی

تشخیص کج بودن بینی

حتما تا کنون شما نیز بینی خود را در زمانی که جلوی آینه قرار گرفته اید بررسی کرده اید و حداقل یک بار به این موضوع که بینی شما کج است مشکوک شده اید. باید بدانید که تشخیص کج بودن بینی در صورتی که شدت آن بسیار زیاد باشد ، بسیار راحت است ، به گونه ای که هر کس با شما رو در رو شود متوجه کج بودن بینی شما خواهد شد. اما در صورتی که میزان کجی بسیار کم باشد نیاز است تا به پزشک مراجعه کنید و تحت معاینه قرار بگیرید. ممکن است پزشک با ترسیم یک خط فرضی از بالا به سمت پایین و ارزیابی زاویه بینی نسبت به آن ، تشخیص را انجام دهد.

نحوه انجام جراحی بینی کج

به طور کلی جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی به دو روش باز و بسته انجام می شود. تفاوت این دو روش گفته شده در ناحیه ایجاد برش بر روی پوست می باشد. به عنوان مثال در روش بسته تمامی برش ها داخل بینی می باشد و جراح برای انجام آن نیاز دارد تا بینی را با استفاده از ابزار مخصوص به سمت بالا بکشد. در حالی که در روش باز برش ایجاد شده بر روی ناحیه کلوملا ناحیه بین دو سوراخ بینی می باشد. پس از آن پوست از روی بینی جدا شده و پزشک تغییرات مورد نظر خود را اعمال می کند. روش مناسب برای عمل کردن بینی با توجه به میزان کجی بینی و توسط جراح تعیین می شود. از همین رو بهتر است در این زمینه اصرار بیش از حد نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله تهیه شده در سایت مراجعه کنید و در رابطه با روش های مورد استفاده از عمل زیبایی بینی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هزینه عمل بینی کج در سال 1402

اولین سوالی که متقاضیان انجام عمل جراحی بینی کج از پزشکان می پرسند این است که هزینه این نوع رینوپلاستی در شهر تهران چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم هزینه عمل بینی کج در این زمان که این مقاله در حال نوشته شدن است ، با زمانی که شما آن را مطالعه می فرمایید متفاوت می باشد. از همین رو اعلام یک هزینه ثابت امکان پذیر نمی باشد. همچنین باید بگویم که عوامل بسیار زیادی از قبیل میزان پیچیدگی بینی ، میزان کجی بینی ، تغییرات مورد نیاز ، مهارت ، تجربه ، سابقه جراح بینی کج ، کادر درمان ، هزینه بیمارستان و غیره نیز در هزینه نهایی موثر می باشند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه عمل زیبایی بینی کج در تهران می توانید به صورت حضوری به پزشک خود مراجعه کنید و تحت معاینه قرار بگیرید. پزشک معالج شما پس از اینکه تمامی فاکتور های اعلام شده را بررسی کرد هزینه نهایی را به شما اعلام خواهد کرد. بهتر است برای فهمیدن هزینه نهایی بهتر است به صورت حضوری به مطب مراجعه کنید با این کار علاوه بر پی بردن از هزینه نهایی می توانید سوالاتی که در رابطه با عمل زیبایی بینی و مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی کج دارید از پزشک خود بپرسید.

 

 

 

آیا برای صاف کردن بینی کج نیاز است تا حتما استخوان شکسته شود؟

یکی از فرایند های که در طول انجام این نوع عمل جراحی صورت می پذیرد شکسته شدن استخوان بینی و اصلاح انحراف آن می باشد. اما اینکه آیا این مسئله در طول عمل جراحی بینی کج انجام می شود یا خیر بعد از معاینه توسط بهترین جراح بینی تهران مشخص می شود. اگر مراجعه کننده ،  متقاضی این مورد باشد که پس اط اصلاح کجی ، قوز روی بینی نیز برداشته و اصلاح شود ، نیاز است تا بینی کمی باریک شود. بهترین دکتر عمل بینی کج تهران در چنین مواردی برای اینکه استخوان بینی را به یک دیگر نزدیک کند و فرمی زیبا و خوشایند به بینی دهد ، نیاز دارد تا استخوان را بشکند. چرا که برداشته شدن قوز روی پل بینی باعث پهن شدن دماغ خواهد شد. البته لازم به ذکر است که این شکستگی کنترل شده بوده و آسیبی به بخش های داخلی بینی و تنفس بیمار وارد نمی کند.

آیا در طول روند درمان بینی کج می توان انحراف را نیز درمان کرد؟

در برخی از موارد کج بودن بینی همراه با انحراف است و این کاملا طبیعی است چرا که به خاطر همین موضوع برخی از افراد آن را با سپتوم منحرف اشتباه می گیرند. در این خصوص نیز باید بگویم که چنانچه به دلیل کج بودن بینی انحراف به وجود آمده باشد ، با انجام عمل جراحی می توان انحراف را درمان کرد. البته لازم به ذکر است که گاها برای برطرف کردن عیوب و نواقص بینی کج ، نیاز است تا زیبا جو چندین بار به پزشک خود مراجعه نماید. بهتر است بدانید که گاها علت کج شدن بینی عدم رعایت نکات مراقبتی و ایجاد فشار به بینی در حین خواب یا بر اثر تصادف می باشد ، از همین رو توصیه می شود بعد از عمل نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کنید تا بعد ها با مشکلی رو به رو نشوید.

بهترین جراح بینی کج

از آنجایی که بینی کج می تواند بر روی زیبایی چهره شما تاثیر بگذارد بهتر است ان را نزد یک دکتر جراحی بینی کج خوب ، مجرب و متبحر در تهران یا شهر محل زندگی خودتان انجام دهید با این کار می توانید به بهترین و مناسب ترین نتایج دست پیدا کنید. یک جراح خبره و متبحر در این زمینه می تواند به راحتی مشکل شما را تشخیص دهد  و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد.

ورزش به صاف شدن بینی کمک می کند؟

زمانی که این عبارت را سرچ کنید ؛ احتمالا با لیست بلند بالایی از ورزش ها و حرکاتی مواجه می شوید که به رفع کجی بینی کمک می کنند. برخی از این ورزش ها شامل استفاده از ابزار مختلفی نیز می شوند ؛ برای مثال می توان شکل دهنده های بینی را نام برد که در دو طرف سوراخ های بینی قرار می گیرند. گفته می شود این حرکات می توانند به راحتی و با کمترین هزینه شکل بینی را اصلاح کنند ، اما آیا واقعا این کار امکان پذیر است؟ با ما در این قسمت همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

تحقیقات انجام شده چه چیزی را نشان می دهد؟

صاف کردن بینی کج تنها با ورزش باور نکردنی به نظر می رسد ؛ البته احتمالا به خاطر اینکه باور نکردنی هست! هیچ منبع علمی وجود ندارد که ثابت کند این نرمش ها دماغ را صاف خواهند کرد. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که ساختار این عضو بیشتر از استخوان و بافت تشکیل شده است و هیچکس قادر نیست تا شکل آن را از طریق ورزش تغییر دهد.

به جای بهره گرفتن از این روش هایی که تاثیری ندارند ؛ می توانید برای صاف کردن بینی کج از رویکردهای غیر تهاجمی مثل تزریق فیلر بهره بگیرید. مواد استفاده شده در این تکنیک می توانند با پر کردن مناطقی از بینی که در وسط قرار ندارند ؛ کجی دماغ را پنهان کنند. ژل های استفاده شده در این فرآیند شامل موارد زیر می شود :

  • سیلیکون
  • هیالورونیک اسید
  • کلسیم هیدروکسی آپاتیت

این فیلرها ، عوارض جانبی بسیار کمی دارند و می توانند پوست را نازک کنند ؛ همچنین تنها در مواردی می توان از آن استفاده کرد که میزان کجی این عضو کم باشد. به همین خاطر در اغلب موارد توصیه می شود فرد جراحی بینی کج را به انجام رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *