روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

روش های جراحی بینی

داشتن چهره ای زیبا و بدون نقص امروزه دیگر یک آرزو نیست چرا که می توان هر قسمت از آن را که باعث کاهش زیبایی چهره شما شده است را با انجام عمل جراحی زیبایی ترمیم و بازسازی کرد. به عنوان مثال اگر بینی شما به دلیل آسیب دیدگی یا انحراف بد فرم و نا زیبا است و به این خاطر ناراحت و مایوس هستید و از اجتماع کناره گیری می کنید می توانید با انجام جراحی بینی با استفاده از انواع روش های جراحی بینی مشکل ظاهری یا عملکردی بینی خود را برطرف کنید و از فرم جدید بینی خود لذت ببرید. اگر شما متقاضی انجام عمل رینوپلاستی هستید و می خواهید بدانید این پروسه به چه شکل و با استفاده از چه روشی انجام می شود این مقاله از سایت دکتر ابراهیم رزم پا بهترین جراح بینی تهران را مطالعه کنید تا سطح آگاهی خود را بالا ببرید و با انتخاب یک پزشک متبحر و مجرب و سپردن بینی خود به دستان هنرمند او که قادر است اثر هنری زیبا و جذابی را خلق نماید صاحب یک بینی زیبا و جذاب شوید. البته نکاتی در این میان وجود دارد که شما باید حتما در نظر داشته باشید که در ادامه بیان خواهیم کرد.

 

روش های جراحی بینی

 

روش های جراحی بینی

  • تکنیک باز

عمل زیبایی بینی به روش باز ، یکی از رایج ترین و پر طرفدار ترین انواع روش های جراحی است که در میان جراحان زیبایی بینی به عنوان یک دستاورد جراحی تهاجمی تر برای اصلاح شکل بینی ، رفع مشکلات و اختلالات زیبایی و تنفسی بیمار از راه بینی تلقی می شود. در این تکنیک جراح بینی شما با استفاده از چاقو مخصوص جراحی برشی طریف در زیر تیغه میانی بینی شما یا همان کلوملا ایجاد می کند ، پس از آن نیز پوست بینی را با استفاده از ابزار خاصی کنار می زند تا به طور کامل به بافت غضروفی و استخوانی دماغ اشراف داشته باشد. پس از آن به دلیل داشتن دسترسی راحت تر و همچنین میدان دید بهتر می تواند به خوبی و بدون نگرانی تغییرات مورد نیاز را پیاده سازی کند.

  • تکنیک بسته

عمل کردن بینی به روش بسته که رینوپلاستی اندورسال نیز نامیده می شود ، یکی دیگر از روش های جراحی بینی است که به دلیل مزایایی که دارد مورد پسند اغلب بیماران می باشد. این روش فرایندی است که طی انجام آن تمامی برش های لازم برای اصلاح ایرادات بینی ، در داخل بینی به وجود می اید. پزشک برای انجام عمل جراحی بیمار را تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی قرار می دهد و از طریق سوراخ های چپ و راست بینی که با استفاده از ابزار خاصی به سمت بالا هدایت شده اند تغییرات مورد نظر را به وجود می آورد. همانطور که گفته شد در این تکنیک از برشی در خارج از بینی استفاده نمی شود که همین مسئله باعث می شود این فرایند به عنوان پروسه ای کم تهاجمی شناخته شود و عدم شکل گیری بافت زخم و اسکار در خارج از بینی ، به عنوان یک مزیت برای این فرایند محسوب شود. طی انجام عمل جراحی دماغ با استفاده از این روش پزشک دسترسی کاملی به استخوان و ساختار اصلی بینی نداشته از همین رو تغییرات بسیار کمی را می توان طی انجام آن بر روی بینی اعمال کرد. این نوع روش به دلیل اینکه نیاز به برش خارجی ندارد مورد پسند بیماران می باشد. اما با این وجود توصیه می شود برای انتخاب یکی از روش های جراحی بینی به پزشک خود اعتماد کنید و اجازه دهید او بر اساس توانایی ها ، مهارت ، تجربه و تخصصی که دارد یکی از روش های گفته شده را انتخاب کند تا نتایجی مطلوب و ایده ال به دست آورید.

عمل بینی با لیزر

همانطور که می دانید برای تغیر شکل و اعمال اصلاحات عملکردی بینی ، جراحی زیبایی و فانکشنال بینی مورد نیاز است. این فرایند درمانی با استفاده از تکنیک های مختلفی که تا به این جای مقاله آن ها را شرح داده ایم ، قابل انجام است. اما آنچه که در رابطه با عمل زیبایی دماغ با لیزر شنیده اید ، حقیقت دارد؟ یا تنها یک تبلیغ برای جذب مشتری و سودجویی است؟ دکتر ابراهیم رزم پا در پاسخ به این سوال در ابتدا به پیشرفت علم و تکنولوزی در زمینه لیزر و زیبایی اشار کرده و بیان می کنند که اهمیت و نقش لیزر در تمامی حوزه های علوم پزشکی غیر قابل انکار می باشد. اما موضوعی که در این جا وجود دارد این است که ایا این نوع تکنولوژی بسیار پیشرفته ، قابلیت این را دارد که جای دستان هنرمند و توانمند یک جراح با سابقه و مجرب را برای تغییر شکل دادن به بینی و رقع مشکلات آن بگیرد؟ قطعا باید بگویم خیر ، چرا که لیزر هنوز به چنین درجاتی نرسیده است. البته لازم به ذکر است که امروزه از لیزر برای به وجود آوردن برش های ظریف بر روی پوست در طول جراحی به دلیل کم تهاجمی بودن آن در مقایسه با تیغ جراحی ، استفاده می شود و به واسطه آن طول دوره نقاهت بیمار کاهش پیدا می کند اما هنوز نمی توان با استفاده از ان بر روی غضروف و استخوان محکم و سفت بینی تغییری ایجاد کرد. از همین رو می توان گفت تمامی تبلیغاتی که مبنی بر انجام عمل بینی با لیزر بدون استفاده از روش های جراحی بینی و بروز خونریزی ، درد و تورم هستند تماما دروغ بوده و تنها با هدف جذب مشتری و سودجویی است. بهتر است جذب چنین تحقیقاتی نشوید و در رابطه با ترس ها ، توقعات و مشکلاتتان با جراح بینی خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید او همواره سلامتی و حفظ عملکرد بینی شما را در اولیت تصمیمات خود قرار می دهد.

 

روش های جراحی بینی

 

 

آیا بیمار می تواند خود یکی از روش های جراحی بینی را انتخاب کند؟

پس از پرداختن به موضوع اصلی بهتر است به یکی از متداول ترین سوالاتی که در این زمینه مطرح است پاسخ دهیم. پر تکرار ترین سوالی که از پزشکان و جراحان بینی می پرسند این است که آیا می توانیم روش عمل جراحی را خودمان انتخاب کنیم؟ اکثر بیمارانی که این درخواست را دارند یا به دلیل توصیه دوستان و آشنایانشان این اقدام را می کنند یا پس از خواندن مزایای روش جراحی زیبایی بینی بسته ، اصرار به انجام آن دارند. اما لازم است بگویم انتخاب این که کدام یک از تکنیک های گفته شده یعنی باز یا بسته برای عمل جراحی بینی شما مناسب است یا پزشک می تواند برای عمل جراحی شما از آن استفاده کند به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر بینی شما بر اثر اصابت ضربه شکسته باشد یا اینکه دارای انحراف شدید باشد یا نیاز باشد تا برای انجام عمل جراحی پیوند غضروف انجام گیرد نیاز است تا از تکنیک باز استفاده کنید. چرا که برای درمان چنین مواردی نیاز است تا جراح به ساختار اصلی بینی دسترسی پیدا کند تا بتواند تغییرات مورد نیاز خود را اعمال نماید. از طرفی نیز مهارت جراح بینی شما نیز در انتخاب تکنیک جراحی بسیار اهمیت دارد. از همین رو بهتر است پیش از اینکه اصرار به انجام عمل جراحی کنید یا بدون دانستن مشکلات بینی خود به پزشکی مراجعه کنید که تکنیک مورد نظر شما را انجام می دهد ، به صورت حضوری به یک جراح بینی خبره و متبحر مراجعه کنید. به یاد داشته باشید اگر شما یک جراح بینی خبره و مجرب برای عمل زیبایی بینی خود انتخاب کنید به طور حتم از روش های جراحی بینی مناسبی برای شما استفاده می کند و نتایج خارق العاده ای را خلق می نماید. به طور کلی زمانی که شما به پزشک منتخب خود مراجعه می کنید و او بینی شما را معاینه می کند ، می توان روش نهایی را انتخاب کرد.

عمل بینی بدون جراحی

بسیاری از ما امروزه عبارت جراحی زیبایی بینی بدون استفاده از تیغ جراحی و بیهوشی را که سعی کرده است در میان انواع روش های جراحی بینی ، برای خود جای باز کند را شنیده ایم. این فرایند معمولا 15 دقیقه طول می کشد و برای انجام آن از فیلر های پوستی با هدف تغییر شکل بینی با ماندگاری بسیار کم و موقت که تنها 6 ماه است استفاده می شود. این پروسیجر به دلیل این که نمی تواند نتایج دائمی و قابل دستیابی که با جراحی بینی به روش باز یا بسته به دست می آید ، را به وجود آورد به عنوان یگ تکنیک برای جایگزینی رینوپلاستی تلقی کرد. چرا که فیلر های پوستی ، تنها دارای قابلیت رفع ناهمواری سطحی ، ان هم با ماندگاری موقت و چند ماه دارد. این قرایند در مواردی استفاده می شود که فرد توانایی یا قصد قرار گرفتن تحت تیغ جراحی و بهره مند شدن از نتایج ماندگار و دائمی به بینی را نداشته باشد. این پروسه تنها ناهمواری های سطحی را برای مدت زمان بسیار کوتاهی برطرف می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *