روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

عوارض جراحی بینی

از جمله مواردی که می تواند نظر افراد را به طور کل از انجام جراحی بینی تغییر دهد  ، عوارض جراحی بینی می باشد. مشکلاتی که بعد از جراحی کردن دماغ ممکن است برای بیماران به وجود آید تا حدی به پزشک و خود فرد بستگی دارد و می تواند باعث شود که بیمار از بینی جدید خود رضایت کامل را نداشته باشید یا به عارضه ای خطرناک و غیر قابل جبران دچار شود. دانستن عوارض جانبی عمل رینوپلاستی حق طبیعی شما می باشد چرا که با دانستن آن ها می توانید از اهمیت رعایت نکات مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی و همچنین بالا بودن تبحر جراح بینی آگاه شوید و در زمان انتخاب یک جراح بینی خوب و متبحر دقت کافی داشته باشید. در این مقاله از سایت دکتر ابراهیم رزم پا بهترین جراح بینی تهران همراه باشید تا با این عوارض آشنا شوید ، علت پدید آمدن آن ها را بدانید و راهکار های که می توانند از به وجود آمدن آن ها جلوگیری کنند را بشناسید و انجام دهید.

 

عوارض جراحی بینی

 

چه عواملی باعث رخ داد عوارض جراحی بینی می شود؟

ممکن است این سوال برایتان به وجود اید که چه عاملی باعث می شود که عوارض عمل بینی رخ دهند؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند موجب بروز عوارض جانبی شود که از میان آن ها می توان به متبحر نبودن جراح بینی و رعایت نکردن مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی اشاره کرد. اما هر دو موارد تنها به یک شخص یعنی خود متقاضی بستگی دارد. به عبارتی دیگر اگر شما به عنوان کسی که قرار است اقدام به جراحی کردن بینی خود کند ، یک دکتر بینی متبحر و مجرب در تهران را برای انجام پروسه درمانی یا زیبایی خود انتخاب نکنید ، یا دقت کافی در زمان انتخاب نداشته باشید ، یا به طور کل ندانید چگونه می توانید یک دکتر بینی خوب و مجرب برای این فرایند انتخاب کنید و پس از آن نیز به نکات مراقبت های بعد از جراحی بینی توجه ای نداشته باشید یا در انجام آن ها کوتاهی کنید ؛ به طور قطع به عوارض جراحی بینی دچار خواهید شد. از همین رو بهتر است اگر متقاضی عمل رینوپلاستی هستید ، تنها هزینه یا خارق العاده بودن نتایج جراحی را مد نظر قرار ندهید و به خوبی در انتخاب های خود دقت کنید ، پس از آن نیز برای حذف نتایج و مراقبت از خود تمامی مواردی که دکتر بینی تهران به شما می گوید را انجام دهید. به یاد داشته باشید با رعایت تمامی این موارد به بهترین و عالی ترین نتایج بدون استرس و ناراحتی یا تجربه کردن اتفاقات ناگوار ، دست پیدا خواهید کرد.

بیشتر توصیه های که پزشک معالج شما در رابطه با رینوپلاستی می گوید در رابطه با نحوه دراز کشیدن ، تغذیه ، فعالیت ، مراقبت از پانسمان ، استحمام ، چسب زدن بینی ، استعمال دخانیات و غیره می باشد که شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این موارد به مقالات تهیه شده در سایت مراجعه فرمایید.

لازم به ذکر است که بهترین دکتر بینی تهران می گویند برخی از عوارض جراحی بینی عمومی هستند و احتمال بروزشان بعد از جراحی زیاد می باشد و شما به هیچ وجه نمی توانید از پدید آمدن آن ها جلوگیری کنید چرا که آن ها به مرور زمان به خودی خود از بین می روند ، شما تنها می توانید با رعایت چندین نکته سریع تر آن ها را برطرف کنید. اما شماری از عوارض جانبی صرفاً به دلیل رعایت نکردن نکات مراقبتی و عدم انتخاب جراح درست رخ می دهد به عنوان مثال افتادگی نوک بینی یا سوراخ شدن تیغه میانی بینی که به مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی و جراح رینوپلاستی بستگی دارد. در هر حال جراح بینی تهران موظف است شما را قبل از انجام عمل زیبایی یا درمانی بینی با این خطرات آشنا سازد و شما را برای رو یا رویی با آن ها اماده سازد.

عوارض جراحی بینی

عوارض عمل کردن بینی را می توان به دو دسته تقسیم کرد.

  • دسته اول عوارض عملکردی

در این دسته از مشکلات و خطرات بعد از عمل کردن دماغ ، مشکلاتی که مربوط به عملکرد بینی می باشند قرار می گیرد و از مهم ترین آن ها می توان به عارضه های تنفسی اشاره کرد. زمانی که بینی عمل می شود مسیر عبور هوا تنگ تر شده و فرد ناچار می شود تا از طریق دهان خود نفس بکشد و همین موضوع نیز دلیلی است که باعث می شود فرد اصطلاحا تو دماغی حرف بزند و به خاطر مشکلات چسبندگی بینی به طورر مداوم ترشحات بینی را بگیرد.

 

عوارض جراحی بینی - دکتر رزم پا

 

  • دسته دوم عوارض ظاهری

دسته دوم معمولا به مشکلات ظاهری بینی باز می گردد ، عوارض جراحی بینی ظاهری نیز به دلیل کم برداشتن یا زیاد برداشته شدن بافت های بینی یا عدم رعایت نکات مراقبتی همچون عدم خم کردن سر به وجود آید. ممکن است طی فعالیت جراحی پرده های بینی بیشتر از حد ممکن کوچک شده باشند یا این که غضروف های نوک آن بیش از اندازه کم شده باشند که در نهایت موجب به وجود آمدن چال های عمیق شود. اما در صورتی که جای بخیه ها تا بالای بینی امتداد پیدا کرده باشد ، ممکن است به دماغ بیمار ظاهری تصنعی و مصنوعی دهد.

دکتر رزم پا بهترین دکتر عمل بینی در تهران می گویند ، تجربه نشان داده که اکثر بیماران تمایلی به داشتن بینی به حالت مصنوعی ندارد زیرا چون یک بینی طبیعی بزرگ در جامعه ما بیشتر قابل پذیرش است تا بینی که بر اثر جراحی بیش از حد کوچک شده باشد. از این رو باید پزشک با توجه به خواسته های بیمار همواره حداقل دستکاری را بر روی بینی فرد انجام دهد.

رایج ترین خطرات رینوپلاستی

  • خونریزی

از جمله عوارض جراحی بینی ، خونریزی می باشد . هر زمان که عمل جراحی را به منظور درمانی یا زیبایی انجام دهید ، این احتمال وجود دارد که خونریزی شدید یا عفونت جدی را تجربه کنید. جراح بینی می تواند با انجام اقدامات خاصی این خطرات را به حداقل برساند و سلامتی شما را تضمین کند. به عنوان مثال این احتمال وجود دارد که پزشک از شما بخواهد تا دو هفته قبل از انجام عمل جراحی از دارو های استروئیدی ، مکمل ها و دارو های ضد التهابی که می توانند خونریزی شما را افزایش دهند ، متوقف نمایید. یا پس از آن برای جلوگیری از ابتلا به عفونت از شما بخواهد تا یک هفته پیش از انجام عمل جراحی ، از یک کرم آنتی بیوتیک قوی استفاده کنید. همچنین شما نیز می توانید برای جلوگیری از بروز این اتفاق از انجام ورزش های شدید و پر خطر خودداری کنید ، بینی خود را با استفاده از کرم های مخصوص نرم و مرطوب نگه دارید.

  • مشکلات تنفسی

همانطور که در قسمت فوق به ان اشاره شد یکی از مهم ترین عوارض جراحی بینی به وجود امدن اختلالات تنفسی می باشد. در اکثر جراحی های زیبایی که بر روی بینی انجام می شود نیاز است تا بینی تا حد بسیار زیادی کوچک شود. البته لازم به ذکر است که در فرم طبیعی همچین اتفاقی نخواهد افتاد. همین موضوع نیز می تواند در اغلب موارد باعث کاهش عملکرد بینی شود چرا که ساختار بینی ضعیف و شکننده شده و از این رو با گذشت زمان مجرای بینی با مشکلات بسیار زیادی همراه شده و در نهایت باعث ضعیف شدن تنفس فرد می شود. این مشکل معمولا به صورت خروپف ، وقفه های تنفسی ، تنگی نفس و غیره مشاهده می شود.

پزشک معمولا برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات جدی تر از عمل ترمیمی بینی برای جایگزین کردن غضروف از دست رفته استفاده می کند. با این کار نه تنها تنفس شما بهتر می شود بلکه در بسیاری از موارد ساختار حیاتی بینی را بهبود می بخشد.

 

عوارض جراحی بینی - دکتر رزم پا

 

  • به جا ماندن اسکار و جای زخم

یکی از مشکلاتی که ممکن است در اثر عمل بینی در تهران یا دیگر شهر های ایران یا هر نوع جراحی زیبایی که بر روی بدن انجام می شود ، به وجود آید به جا ماندن آثار زخم و اسکار می باشد. بیشتر افراد بعد از اینکه در رابطه با روش جراحی باز و بسته بینی می خوانند به دلیل ترس از باقی ماندن نتایج اصرار می کنند تا پزشک از روش بسته برای عمل کردن بینی آن ها استفاده کند. در رابطه با عوارض جراحی بینی و اسکار آن باید بگویم که در هر دو مورد یعنی روش باز و بسته  ، این احتمال وجود دارد که اسکار و جای زخم بر روی پوست باقی بماند. به عنوان مثال بافت های اسکار تهاجمی در داخل بینی می تواند حجیم شود که باعث نامنظم شدن کانتور بینی خواهد شد. اسکار های قابل مشاهده و نامطلوب خارج از بینی می تواند ظاهر بینی را به طور کل تحت تاثیر خود قرار دهد و مشخص شود که فرد به تازگی عمل بینی انجام داده است. جراحان بینی به خوبی می دانند که یکی از دغدغه های بیماران به جا نماندن جای زخم بعد از عمل دماغ می باشد از همین رو همواره تلاش خود را می کنند تا مطمئن شوند که زخم های کوچک به خوبی بهبود یافته اند. به این ترتیب ، جراح مشخصا تمام برش هایی که بر روی بینی به وجود می آورد را می بندد تا اطمینان حاصل کند که بیمار با بهترین نتایج رو به رو می شود.

15مورد از عوارض عمل بینی گوشتی

اگر عمل زیبایی بینی خود را توسط یک جراح بینی مجرب و متبحر همچون دکتر رزم پا انجام ندهید احتمال اینکه به عوارض زیر دچار شوید بسیار زیاد است. پس بهتر است سعی کنید پیش از انجام عمل جراحی پزشکی مجرب و متبحر را برای عمل زیبایی بینی خود انتخاب کنید.

  • تورم شدید از بارزترین و مهم ترین عوارض جراحی زیبایی بینی گوشتی می باشد.
  • کبودی اطراف چشم و زیر گونه ها به دلیل ضخیم بودن پوست بسیار زیاد است.
  • قرمزی چشم ها نیز در اکثریت زیباجویان مشاهده می گردد.
  • ایجاد مشکلات تنفسی مورد دیگری در عوارض عمل بینی گوشتی است که باید به آن توجه کنید.
  • خونریزی مداوم از بینی که با انجام راهکار های پزشکی متوقف نمی شود.
  • نامتقارن بودن بینی و عدم تقارن سوراخ های بینی
  • سوراخ شدن تیغه سپتوم بینی
  • عفونت شدید بینی
  • از دست دادن حس بویایی و کاهش حس چشایی به دلیل مسدود شدن مسیر تنفسی
  • گرفتگی بینی ناشی از تورم مخاط بینی
  • درد طولانی مدت بینی
  • کوچک شدن غیر عادی سوراخ های بینی
  • بروز آسیب جدی به بافت های بینی

 

 

 

واکنش به دارو های بیهوشی

یکی دیگر از عوارض جراحی بینی که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید واکنش به دارو های بیهوشی می باشد. پزشکان و جراحان در زمان انجام عمل جراحی از دارو های بی حسی یا بیهوشی به منظور کاهش درد و ناراحتی بیمار و همچنین ایمنی بیشتر در حین عمل استفاده می کنند. از بی حسی موضعی برای جراحی هایی که حالت تهاجمی کمتری داشته باشند استفاده می شود. در چنین مواقعی تنها بینی بی حس می شود. در حالی که در جراحی های تهاجمی تر ، پروسه تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. بیهوشی عمومی یکی از رایج ترین روش های بی حسی است که بسیاری از بیماران نیز به منظور ایمنی بالا تر در حین رینوپلاستی این روش را انتخاب می کنند. پیش از شروع پروسه جراحی ، داروی بیهوشی توسط متخصص بیهوشی به صورت داخل وریدی به بیمار تزریق می گردد و بیمار به خواب عمیقی فرو می رود. دارو های مورد استفاده در این زمان کاملا ایمن هستند و خطری را برای افراد متقاضی جراحی رینوپلاستی به وجود نمی آورد چرا که کسانی که متقاضی این فرایند هستند از مشکل جدی و خاصی برخوردار نمی باشد.

کج شدن نوک بینی یکی از مهم ترین عوارض جراحی بینی

کج بودن و انحراف بینی یکی از بزرگ ترین و مهم ترین دلایلی است که افراد به منظور برطرف کردن آن اقدام به انجام عمل زیبایی بینی می کنند ، حال آنکه برخی از افراد بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از عمل جراحی خود شاهد کج شدن بینی خود و بازگشت انحراف بینی هستند که در این صورت نیاز به انجام جراحی ترمیمی بینی دارند. دلیل بروز چنین اتفاقی ممکن است وارد شدن آسیب و صدماتی به بینی باشد یا زمانی که فرد نکات مراقبت های بعد از جراحی بینی را به درستی رعایت نمی کند و پهلو می خوابد. توجه داشته باشید وارد آمدن هر نوع فشار به بینی بعد از انجام عمل جراحی می تواند مشکلات زیبایی را با خود به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *