روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

مصاحبه دکتر ابراهیم رزم پا با ایسنا در خصوص جراحی بینی

جراحی بینی یکی از شایع ترین جراحی های پلاستیک در ایران می باشد که تعداد متقاضیان آن همواره روز به روز در حال افزایش می باشد ، بخصوص میان زنان و مردان میانسال که شرایط ناخوشایندی را رقم زده است و تبعات اجتماعی بدی را به دنبال داشته که عواقب آن به مراتب نگران کننده تر از آسیب های پزشکی آن می باشد. اما دلیل کاهش سن متقاضیان عمل بینی در ایران چیست؟ در این مقاله از سایت دکتر ابراهیم رزم پا بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تهران قرار است به گفتگو و مصاحبه دکتر ابراهیم رزم پا با ایسنا در خصوص جراحی بینی و چرایی کاهش سن تقاضا برای انجام این پروسیجر و افزایش آمار آقایان متقاضی عمل زیبایی بپردازیم.

 

مصاحبه دکتر ابراهیم رزم پا با ایسنا در خصوص جراحی بینی

 

ویژگی های مهم و مورد نیاز برای انجام عمل بینی

نایب رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن راینولوژی ایران ضمن بیان توضیحات کاملی در رابطه با ویژگی های مهم و مورد نیاز برای انجام عمل بینی ، در عین حال ایران را جزو کشور های با بالاترین میزان متقاضیان رینوپلاستی عنوان کرد و از کاهش سن تقاضا برای انجام این فرایند خبر داد.

دکتر ابراهیم رزم پا بهترین و مجرب ترین متخصص گوش و حلق و بینی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ، در گفت و گو با ایسنا در رابطه با تکنیک های عمل دماغ در گذشته مطالبی را عنوان نمود. در مرحله ابتدایی انجام این نوع عمل جراحی ، تنها بافت های اضافه مانند قوز روی پل بینی برداشته می شد سپس در مرحله بعد و با استفاده از تکنیک های جدید ضمن برداشت بافت های اضافه استخوانی و غضروفی در صورت ضروری بودن از غضروف تیغه بینی یا دیگر نواحی بدن همچون لاله های گوش یا دنده ها ، جهت اصلاح نواقص ، به بینی اضافه می شد. در مصاحبه دکتر ابراهیم رزم پا با ایسنا در خصوص جراحی بینی و تغییرات و پیشرفت های چندین دهه اخیر در روش های انجام رینوپلاستی اشاره نمودند و افزودند: در حال حاضر روش نوینی در جراحی زیبایی بینی وجود دارد که عمل بینی با حفظ عملکرد یا functional Rhinoplasty نام دارد. وی این تکنیک را جدید ترین ، موثر ترین و بهترین روش برای عمل کردن بینی در دنیا عنوان کرد و افزود که این روش شامل کمترین میزان برداشت از بافت های بینی است و در واقع فرم دهی و تغییر حالت بافت های فعلی به حالت دلخواه را داریم.

دکتر رزم پا ضمن اشاره به میزان اهمیت تجربه ، تخصص و مهارت جراح در این تکنیک گفت : این تکنیک بهترین روش برای برطرف کردن معایب بینی از جمله قوز روی پل بینی ، پهن بودن ، کج بودن یا افتادگی بینی می شود. در کار حل این مشکلات نباید به بافت های طبیعی بینی آسیب جدی وارد شود از همین رو تا جایی که امکان دارد نباید از بافت بینی کم کنیم ، بهتر است بیشتر مشکلات بافت های بینی را با تغییر حالت و فرم آن اصلاح و درمان کنیم. همچنین ایشان افزودند که اکثر جراحان زیبایی بینی به استفاده از روش های که کمترین آسیب را به بافت بینی وارد می کنند و حفظ عملکرد بینی اهمیت بسیار بالایی دارد ، تمایل بسیار زیادی دارند. طی مصاحبه دکتر ابراهیم رزم پا با ایسنا در خصوص جراحی بینی ، ایشان توجه به اهمیت بینی را به عنوان یک ارگان مهم تنفسی بیان نمودند و توضیح دادند که هوای وارد شده به بینی دارای ناخالصی ها ، آلودگی ها و ذرات کوچک بسیار زیادی هستند که تار های مو داخل بینی از ورد آن ها به داخل ریه جلوگیری می کند. هوای وارد شده به ریه از طریق بینی ، هوایی تمیزی است که درجه حرارت آن گرم و با حرارت بدن تنظیم و مرطوب می شود. اگر ضمن عمل به هر کدام از این بخش های بینی اسیبی وارد شود ، فیزیولوژی بینی بر هم خواهد خورد.

مصاحبه دکتر ابراهیم رزم پا با ایسنا در خصوص جراحی بینی و روش ها

دکتر رزم پا بهترین جراح و متخصص عمل بینی در تهران ، روش های کلی رینوپلاستی را به دو دسته تقسیم کرده است و در این رابطه می گویند ، معمولا عمل رینوپلاستی به دو روش باز و بسته انجام می شود. استفاده از روش باز به دلیل مزیت های که دارد متداول تر از تکنیک بسته می باشد و جراحان باسابقه و متبحر معمولا از تکنیک بسته استفاده می کنند. در رابطه با روش بسته این گونه توضیح می دهند که ، در این روش کل پروسه عمل جراحی از داخل سوراخ های بینی انجام می شود. اما در تکنیک باز یک برش بر روی ستونچه بینی یا همان کلوملا ایجاد شده و پوست بینی برداشته می شود. پس از آن که پزشک تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمود پوست برگردانده و بخیه زده می شود. ایشان افزودند که هر کدام از این تکنیک ها دارای مزایای خاصی هستند و انتخاب هر کدام از آن ها به مهارت ، تخصص و تجربه جراح بینی بستگی دارد. اما در حال حاضر اکثر جراحان بینی از روش باز استفاده می کنند چرا که یادگیری آن اسان تر و اشراف به محیط جراحی بیشتر می باشد. در طول مصاحبه دکتر ابراهیم رزم پا با ایسنا در خصوص جراحی بینی ، ایشان به توضیح یک عمل جراحی دماغ خوب پرداخت و این چنین گفت که یک عمل جراحی زمانی خوب است که ضمن برطرف کردن معایب بینی به فیزیولوژی و عملکرد بینی آسیبی وارد نکند و ان را برای مدت زمان طولانی حفظ نماید. ایشان افزودند با توجه به عادت و تجربه شخصی خودم روش بسته را ترجیح می دهم اما در صورت نیاز و در برخی از موارد که ضرورت باشد ، از تکنیک باز نیز استفاده خواهم کرد.

این متخصص حرفه ای و مجرب در تهران با توجه به حفظ اهمیت کارکرد بینی و داشتن تنفس طبیعی و بدون خس خس بعد از انجام عمل بینی توضیح داد که هدف از اصلی در عمل دماغ ضمن ایجاد ظاهری زیبا تلاش بر برقراری تنفس بهتر می باشد. او به بیمارانی که دارای بیماری های زمینه مانند آلرژی هستند اشاره نمود و گفت ، برخی از عوارض جراحی کردن بینی ممکن است به دلیل بیماری های زمینه ای فرد باشد که با عمل جراحی خوب نخواهد شد. در عمل زیبایی بینی راه بینی باز می شود ، معایب ظاهری و عملکردی آن برطرف می شود ، شاخک های بینی اصلاح و تنفس بهتر خواهد شد ، اما در بهبود آلرژی فرد تاثیری نخواهد داشت. کسانی که دارای بینی پهن و بزرگ هستند ، در عمل جراحی زمانی که بینی جمع تر می شود ، مقداری فضا محدود تر شده و با داشتن زمینه آلرژی طبیعتا تا مدت ها بعد از پروسه احتمال بروز مشکل در زمان نفس کشیدن وجود دارد که با گذشت زمان بهتر خواهد شد. ایشان تاکید کردند که اگر عمل زیبایی بینی به خوبی انجام شود ، مشکلات و عوارض اولیه آن مانند مشکل انحراف تیغه میانی بینی ، بزرگی شاخک های بینی و چسبندگی آن از بین بروند ، دلیلی برای گرفتگی و ایجاد مشکلات تنفسی در بینی نیست. طی مصاحبه دکتر ابراهیم رزم پا با ایسنا در خصوص جراحی بینی ، ایشان خاطر نشان نمودند که تا حدودی گرفتگی بینی بعد از انجام عمل جراحی در هفته های ابتدایی درمان طبیعی  بوده و به دلیل تورم رخ می دهد. در صورتی که تکنیک عمل رینوپلاستی خوب بوده باشد و مشکلات بینی نیز برطرف شده باشد ، طبیعتا با گذشت زمان این وضعیت بهتر و بهتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *