روزهای زوج از ساعت 16 تا 20
خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، نبش کوچه نادر، ساختمان پزشکان 2109

کاهش درد جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی از جمله عمل های پلاستیک است که روز به روز به محبوبیت آن افزوده می شود. اشخاص زیادی هستند که دوست دارند چهره آن ها فرمی ظریف و زیبا داشته و تمامی اجزای آن در تناسب و هارمونی باشند. در طی این جراحی تمامی ایرادات دماغ از جمله کجی ، بزرگی بیش از حد ، نامتقارن بودن سوراخ ها ، مسدود بودن راه تنفسی و غیره برطرف خواهد شد و اعتماد به نفس دوباره به بیماران باز گردانده می شود. اما لازمه رسیدن به چنین نتیجه رضایت بخشی ، این است که دوره نقاهت به خوبی طی شده و فرد متقاضی از تمامی دستورات جراح خود پیروی نماید. کاهش درد جراحی بینی ، یکی از مواردی است که در طی این دوره به آن پرداخته شده و اقدامات مفیدی در جهت آن صورت می گیرد. تمامی پزشکان ، این دستورات را طی جلسه مشاوره در اختیار مراجعه کننده قرار می دهند ، اما با این حال می توانید با مطالعه این مقاله از دکتر ابراهیم رزم پا بهترین جراح بینی تهران ، اطلاعات خود را در این زمینه کامل نمایید.

پیش از پروسه چه کارهایی برای کاهش درد جراحی بینی می توان کرد؟

به منظور اینکه درد بعد از عمل را به کمترین حد خود برسانید ، می توانید حتی پیش از مراجعه به بیمارستان یکسری کارها را انجام دهید. در این قسمت برخی از آن ها را نام برده ایم.

استراحت کنید

این پروسیجر در سال های اخیر از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده و دانش جراحان نیز برای انجام آن بالاتر رفته است. انجام آن نیز به چیزی کمتر از دو ساعت زمان نیاز دارد ؛ اما در هر صورت هر چقدر استراحت شما بیشتر باشد دوره نقاهت برایتان آسان تر طی خواهد شد. توجه داشته باشید که هر چه بدن در شرایط بهتر و مناسب تری قرار داشته باشد ، کاهش درد جراحی بینی نیز به شکل بهینه تری صورت می گیرد. بنابراین برای استراحت کردن قبل و بعد از فرآیند ، برنامه ریزی کنید.

آمادگی برای عمل

زمانی که متقاضی برای این پروسیجر آمادگی ذهنی و فیزیکی کامل داشته باشد ، درد او نیز کاهش خواهد یافت. بیمار می تواند اطلاعات خود را در مورد تمامی مراحل عمل کامل کند و از عوارض آن مطلع باشد. زمانی که انتظارات فرد از نتیجه منطقی باشد نیز اضطراب او از بین خواهد رفت و با خیال راحت تری زیر تیغ جراحی می رود. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که بدن انسان ها با یکدیگر فرق دارد ؛ بنابراین نتیجه و دوره نقاهت آن ها نیز باهم متفاوت خواهد بود.

برنامه ریزی کردن برای نقاهت

یکی از عواملی که تاثیر بسیار زیادی در کاهش درد جراحی بینی خواهد داشت ، برنامه ریزی قبل از عمل می باشد. از اولین اقدامات ، این است که از یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود درخواست کنید در طول دوره بهبودی همراه شما باشند. شما برای انجام خیلی از کارهای شخصی ، به حضور یک فرد در کنار خود نیاز خواهید داشت.

مورد بعدی ، آماده سازی یک مکان برای استراحت کردن می باشد. برای مثال داروهای تجویز شده و بدون نسخه ، چند بالش ، کتاب های مورد علاقه خود و هر چیزی که فکر می کنید به آن نیاز پیدا خواهید کرد را تهیه کرده و در نزدیکی این مکان قرار دهید. برای کاهش درد جراحی بینی حتی می توانید از قرص های مسکن غیر تجویزی نیز استفاده کنید.

اقدامات انجام شده در حین پروسه برای کاهش درد عمل بینی

اولین نکته ای که درباره این موضوع باید به یاد داشته باشید این است که در طول فرآیند بیمار تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی قرار می گیرد ، به همین دلیل دردی وجود ندارد که پزشک بخواهد آن را کم کند. در بیهوشی عمومی ، متقاضی به خواب عمیقی فرو خواهد رفت و راه تنفسی او نیز توسط یک لوله محافظت می شود.

در صورتی که از بی حسی استفاده شود ، بینی و نواحی اطراف آن توسط داروی مخصوص بی حس شده و داروی آرام بخش نیز از طریق سرم به بدن بیمار وارد خواهد شد. در هر دو صورت ، علائم حیاتی مثل ضربان قلب ، فشار خون و تنفس بیمار توسط پزشکان تحت نظر قرار می گیرد تا در صورت بروز هرگونه مشکل ، اقدامات مورد نیاز اعمال گردد.

کاهش درد جراحی بینی ، پس از عمل

پیش تر نیز مطلع شدید که بدن همه افراد با هم یکی نیست و تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد. یکی از این تفاوت ها آستانه تحمل درد می باشد. به همین خاطر ممکن است از یک نفر بشنوید که پس از رینوپلاستی با درد کمی مواجه شده و دیگری ، درد شدید داشته است. در هر صورت این عارضه نباید به قدری شدید باشد که نتوان آن را تحمل کرد. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید حتما با جراح بینی خود تماس گرفته یا به مطب ایشان مراجعه کنید. در کل برای کم کردن درد بعد از عمل بینی می توان اقداماتی را به انجام رساند که در ادامه توضیح داده شده اند :

رفع تورم

زمانی که ورم بینی بعد از جراحی خیلی زیاد باشد ، می تواند موجب مسدود شدن راه هوایی شده و تنفس را برای بیمار سخت کند. چنین مشکلی باعث آزردگی و درد بیشتر می شود و به همین دلیل باید برای رفع آن اقداماتی صورت بگیرد. یکی از کارهایی که می توانید برای کاهش درد جراحی بینی و تورم انجام دهید ، کمک گرفتن از کمپرس یخ می باشد. رگ های خونی بر اثر سرمای وارد شده تنگ می شوند و به همین صورت باد بینی می خوابد.

البته توجه داشته باشید این اقدام باید با احتیاط انجام شود ، زیرا ممکن است به پوست و دماغ خود آسیب برسانید. برای جلوگیری از چنین مشکلی ، این کمپرس را در یک پارچه و یا حوله تمیز بپیچید و آن را به هیچ عنوان روی بینی قرار ندهید. برای کاهش درد عمل بینی ، باید کمپرس را روی پوست اطراف آن قرار دهید و هر بار تنها بیست دقیقه از آن استفاده نمایید.

بالا نگه داشتن سر

یکی از اشتباهاتی که می توانید در دوره نقاهت انجام دهید ، این است که به پهلو یا شکم بخوابید. در چنین شرایطی علاوه بر اینکه ممکن است نتیجه تغییر کند ، بلکه تورم را نیز افزایش می دهد. در چند روز اول ، با استفاده از چند بالش یا یک صندلی راحتی ، بالا تنه خود را سطح بالاتری قرار دهید. این کار علاوه بر کاهش درد جراحی بینی ، منجر به کم شدن کبودی ، تورم و ریسک خونریزی نیز می شود.

مصرف داروی مسکن

داروهای ضد درد ، نقش موثری در کاهش درد عمل بینی دارند. این داروها یا توسط پزشک شما تجویز خواهد شد و یا می توانید آن ها را بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که برخی قرص ها مثل آسپرین و ایبوپروفن خون را رقیق می کنند ، پس بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا با جراح مشورت نمایید.

فعالیت سنگین ممنوع

با انجام فعالیت های شدید و سنگین ، جریان خون به دماغ زیاد می شود و به همین دلیل ممکن است روند بهبودی مختل شود. علاوه بر آن احتمال آسیب دیدن حین انجام این فعالیت ها زیاد است ، بنابراین توصیه می شود چند هفته اول بعد از عمل را تنها به استراحت گذرانده تا کاهش درد جراحی بینی نیز به صورت موثرتری صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *